Megújított OX 1075D szűrő

Három technikai fejlesztés történt, ami az OX 1075D olajszűrő betétet még jobbá és könnyebben beszerelhetővé teszi.


Új tömítés a hátsó oldalon

Az optimalizált OX 1075D-ben a flíz (szintetikus szálakból álló) tömítőtárcsa tökéletes tömítést biztosít az olajkör tiszta és szennyezett oldala között. A flíz végsapka speciális perforációja valamivel kisebb, mint a házfedél megfelelő perforációja. Ennek eredményeként a flíz végsapka az összeszerelés során a belső cső (szűrő) és az állócső (fedél) közé beszorul, így úgynevezett kamrás tömítés jön létre. A szűrőbetét beszerelésénél a flízt először friss motorolajjal kell kissé átitatni.


Nincsenek többé pozicionálócsapok

A szűrőbetét kialakításának legszembetűnőbb változása a négy pozicionálócsap kiiktatása. Korábban ezeket használták annak biztosítására, hogy az elülső tömítőgyűrű ne szoruljon be vagy sérüljön meg a szűrő behelyezésekor. Az elülső oldal továbbfejlesztett tömítésének köszönhetően azonban már nincs rájuk szükség.


Új tömítés az elülső oldalon

Az új műanyag összetétele lehetővé teszi, hogy a műanyag közvetlenül a műanyaggal érintkezve tömítsen, így nincs szükség a gumi tömítőgyűrűre. Az egyszerű és biztonságos beszerelés érdekében a tömítőfelületeket először friss motorolajjal be kell kenni.


Alkalmazás

Mercedes-Benz (G, GL, GLA, S, CLA, CLS, SLK, ML, SL, A), Polestar, Volvo (S80 II, V70 III, XC70 II, XC60 I és II, S60 II és III, V60 II, V40, V90 II, XC40)

Forrás: MAHLE Technical Messenger, 2024/05

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.