NISSENS olajhűtők meghibásodáselemzése

A Nissens céget Julius Nissen úr alapította 1921-ben. A dániai horsensi
központú Nissens A/S cég gyárai Dániában, Szlovákiában és Kínában
vannak, valamint 22 értékesítési központtal rendelkezik egész Európában,
az Egyesült Államokban és Kínában.
A Nissens A/S hűtőcsoport közel 100 éves családi tulajdonlása után a 4. generációt képviselő Alan Nissen úgy döntött, hogy eladja a vállalat részvényeinek többségét az ország legnagyobb tőkealapjának, az Axcelnek. Az Axcel,
Dánia legnagyobb tőkealapja és a PKA cégek többségi befektetőként tovább
erősítik a Nissens növekedési stratégiáját.
Ma a Nissens világelső a hőtechnikai megoldások terén számos ipari
szegmensben. A Nissens több mint 95 éves hőtechnikai know-how-val és
gyártási tapasztalattal rendelkezik, és ma is jelentős erőforrásokat fektetett
be az autóipari szegmens motorhűtési és klímarendszer-alkatrészeinek
kutatásába és fejlesztésébe.
A termomenedzsment rendszerek legfontosabb alkatrészeinek piacvezető gyártójaként a Nissens átfogó termékportfóliót kínál a világ autógyártásának akár
97%-os terméklefedettségével a független (IAM) autófenntartó-ipari piac számára. Arra törekedtek, hogy vásárlói körük számára a legújabb OE gyártmányokkal
egyenértékű termékekkel mindig naprakészek legyenek („First to Market”), így
biztosítva partnereiknek a legújabb modellek javításának lehetőségét is.

Minden autóalkatrész-gyártó és alkatrész-kereskedelmi cégnek egyik fontos, ha nem is a legkedvesebb tevékenysége a garanciális igények elbírálása, indokoltságuk kivizsgálása. A jótállás, majd az azt követő szavatosság, az önként meghosszabbított szavatosság nem nyereségük forrása, így nem csodálandó, hogy a termékfelelősség kérdésében körültekintően járnak el.

Különösen nehéz kérdés a bizonyítás akkor, ha a terméket (alkatrészt) a vevő vagy megbízottja építi be annak rendeltetési helyére. A beépítés szakszerűtlensége és az alkatrészre ható beépítési környezet hatása a termékre károsító hatással lehet. Mondanunk sem kell, hogy az elbíráláshoz szükséges szakmai ismeret mennyire szerteágazó, mennyire komoly tudás kell hozzá.

A gyártó és a kereskedelmi cégeknek érdekük, hogy garanciális ügyeik száma csökkenjen. Azt is tudják, hogy az adott termék szakszerű beépítésére, működésüket meghatározó környezeti hatásokra fel kell hívniuk a vevők figyelmét. Sokan önvédelemként is törekszenek arra, hogy csak (megbízható) szakembereknek adjanak el alkatrészeket. Az ő ismereteiket sem árt frissíteni. Sajnos ezt a kereskedők „bevételorientáltsága” gyakran felülírja…

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.