Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

A motorolajok viszkozitása egyre kisebb



A nagy teljesítményű, kisebb viszkozitású motorolajokkal is támogatják a kenőanyaggyártók az észak-amerikai autógyártók törekvését a nettó nulla károsanyag-kibocsátás elérésére az M1 és az N1 kategóriában. Világszerte növekszik azoknak a gyártóknak a száma, amelyek a nettó nulla kibocsátás mellett kötelezik el magukat. Ez a tendencia a szigorodó károsanyag-kibocsátási határértékek és kisebb tüzelőanyag-fogyasztási célok teljesítésének szükségességével együtt azt jelenti, hogy az ipar az egész járműrendszert vizsgálja a fejlesztések érdekében.

Az autóipari piac meghatározó szereplői közül többen már kinyilvánították szén-dioxid-semlegességi és -kibocsátás-csökkentési kötelezettségeiket, és jelentős beruházásokat hajtanak végre e célok elérése érdekében. Az OEM-tevékenységek fejlett kenőanyagokat igényelnek, és előmozdítják az új kenőanyag-specifikációk megalkotását, hogy biztosítsák a motor védelmét és a fejlett utókezelő rendszereket, különösen mivel az olajok viszkozitása csökken és az olajcsere-intervallumok meghosszabbodnak. Az alábbi három viszkozitású motorolaj lesz domináns, mennyiségi igény sorrendben, az Infineum szerint 2030-ban: SAE 0W-20, SAE 5W-30 és SAE 5W-20.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés