A kenőzsírok megújulása
A motorolaj olyan, mint a foci: (majdnem) mindenki ért hozzá, a kenőzsírokat pedig talán a kriketthez hasonlíthatjuk: sokan hallottak ugyan róla, de összetételét, szabályait kevesen ismerik. Ez a helyzet érthető is, hiszen a világ összes kenőanyag-felhasználásának a kenőzsírok csak a három százalékát adják, motorolajból közel húszszor annyit használunk, mint kenőzsírból.
A kenőzsírok ennél az aránynál nagyobb figyelmet érdemelnek, hiszen számos olyan célra is felhasználhatók, amire a kenőolajok már nem alkalmasak. Nem, mert például kifolynának a kenési helyről (pl. kamion-nyeregszerkezet), vagy olyan nagy a felületi terhelés (pl. pelletálógépekben), hogy az olaj már nem nyújtana megfelelő kenést, esetleg a szélsőséges környezeti feltételek (pl. nagymértékű nedvesség, nagy hőmérséklet, erős szennyeződés) nem teszik lehetővé az olajjal való kenést. A kenőzsírok alkalmazásának megvannak a maga korlátjai is, mivel nem képesek olyan mértékű hőátadásra, mint az olajok, nem alkalmasak nagy felületi sebességgel mozgó alkatrészek kenésére, valamint nehezen vagy egyáltalán nem jutnak el a kieső kenési pontokra. A kenési hely jellegétől, kialakításától függően, különböző mértékben alakítható kenőzsírok közül választhatunk.