Olajteknő újratöltve
Az Autótechnika márciusi számában már beszámoltunk a személyautó-motorolajok ACEA-minősítéseiben tervezett változásokról. Az akkor még nyitott kérdések zömében már megszülettek a kompromisszumok, így a szakértők nekikezdhettek a haszonjárműmotorolaj-minősítések felülvizsgálatának.
Amíg az ACEA motorolaj minősítések legutóbbi, 2016-os felülvizsgálata óta a személyautó-motorolajok tesztkövetelményeiben történt néhány változás, addig a haszonjármű-motorolajok követelményeit az eltelt 5 év során nem módosították. A környezetvédelmi követelményekben és a motorok kialakításában történt változások miatt egyre inkább szükségessé váló felülvizsgálat kiváltásában az „első dominót” az OM501LA (CEC L-101-08) dugattyú tisztasági teszt életciklusának közelgő vége jelenti.
Ha a várható változásokat dióhéjban össze kívánjuk foglalni, akkor elmondható, hogy az E4 és az E7 minősítések a felülvizsgálatot követően is fennmaradnak, míg az E6 és E9 minősítések helyét újak veszik át.