Az LSPI-probléma

Amikor az Autótechnikától felkérést kaptam, hogy írjak cikket az LSPI-ről egyszerű és jól érthető hétköznapi módon, akkor bevallom, kissé bajba kerültem. Maga a probléma régóta ismert. Azonban az utóbbi években annyira hirtelen nőtt meg ennek a rendellenes és káros égésfolyamati jelenségnek a gyakorisága, melynek következményeként motorok mentek tönkre és ami a motor- és kenőanyag-fejlesztésben meglehetősen „ideges” állapotot váltott ki. Ma még kevés információ szivárgott ki a „titkok kamráiból” és a vegykonyhákból, sok mindent titok leng körül. Természetesen azért össze tudjuk foglalni, hogy mi a jelenség lényege és el tudunk oda jutni, hogy szerviz, illetve üzemeltetés oldalról mit tehetünk.
Egyre gyakrabban hallunk az LSPI-ről, mint új motoros rövidítésről, jelenségről. Azt is tudni vélik, hogy valamiféle köze van az újabb benzinmotorok működéséhez és ezen keresztül a motorolajhoz is. Ezen részinformációkat szeretném egy könnyen érthető egésszé összeállítani.
MI AZ LSPI?
Az LSPI a Low-Speed, Pre-Ignition kifejezés kezdőbetűiből áll össze, a kis fordulatszámon bekövetkező korai gyújtás jelenségét jelenti. Az LSPI-nek nevezett jelenség kifejezetten a feltöltött, nagy nyomatékú, méretcsökkentett motorokban előforduló, kis fordulatszámon bekövetkező rendellenes égésfolyamat. Egy kis (ma gyakran mondjuk alacsony) fordulatszámnál, nagy gáznál bekövetkező keverékgyulladásról beszélünk, melyet nem a gyertya szikrája vált ki, azt jóval megelőzi. Minden motorral foglalkozó szakember tudja, hogy ez a nem tervezett gyújtás komoly zavarokat okoz a működésben és komoly károkat okoz a motor egyes szerkezeti elemeiben.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MOBIL kenőanyagok automata sebességváltókhoz
Az angol DCT rövidítéssel jelölt, két tengelykapcsolóval dolgozó, automata sebességváltó igazi áttörést jelent a sebességváltók műszaki megvalósítás&aacu...
Everrati: elektromos GT40
A bicesteri székhelyű Everrati tavaly júliusban kezdte a projektet, amely a legendás Le Mans-győztes autó elektrifikálására irányul.
Hidrogénoffenzíva a Bosch-tól
A Bosch intenzíven dolgozik a jövő hidrogéngazdaságának kialakításán.