A motorolaj-fogyasztásról röviden

Magyarországon a személygépkocsik átlag életkora 13 év körül van. Ez a Nyugat-Európából hazánkba hozott „jó állapotú” használt autóknak is köszönhetően sem javul, mivel a meglévő járműpark sem fiatalodik.

Ezek a járművek azonban magukon hordják a megtett kilométerek nyomait. Nem is azokkal van baj, melyek láthatóak, hanem éppen azokkal, amelyek nem. A motor tipikusan ilyen. A motor lelke pedig a motorolaj. Sajnos az esetek túlnyomó részében nem tudjuk, hogy a jármű előéletében a karbantartás motorolaj szempontból milyen minőségű volt, de az biztos, hogy ha szakszerűen is kezelték korábban a kérdést, egy 200–300 ezer km-t futott személyautó motorja már nem gyári új állapotú.

A leggyakrabban az átlag felhasználó a motor állapotát a füstölésből és a motorolaj-fogyasztásból méri le. Sajnos van az a motorállapot, amit csak gépműhely segítségével lehet orvosolni, mégis a tulajdonos számtalan kísérletet tesz a motor állapotának kuruzslás jellegű feljavítására.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.