Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Tömeget csökkent a Leoni

A nürnbergi kábel- és fedélzeti hálózati specialista az idei IAA-n Frankfurtban többek között bemutatta a hagyományos akkumulátor-kábelkapcsolat alternatíváját. Egy kerek alumíniumrúddal helyettesíti az eddigi rézkábelt és így az 50%-kal könnyebb is.

A motort és az akkumulátort összekötő főkábel a legfontosabb és legnehezebb vezetéke egy autónak. Minél messzebb található az akkumulátor a motortól, annál nagyobb a tömegmegtakarítási potenciál. Azoknál az autóknál, ahol az egyenletes tömegeloszlás érdekében az akkumulátort a csomagtartóba helyezik el, ott kifejezetten érdemes alkalmazni az új fejlesztést.

hirdetés

Az alumíniumrudat lehet közvetlenül a padlólemezre vagy a padlólemez alá helyezni. A Leoni „kábelének” átmérője, melyet a gyártó „Busbar”-nak hív (villamos nagyáramú összekötő), az ügyfelek kívánsága szerint különböző méretű és polietilén szigeteléssel látják el. Egy- vagy kétvezetékes kivitelben érhető el, mely a hagyományos rézkábelekhez képest 40–60%-kal könnyebb. Kimondottan nagy autóknál a tömegcsökkenés a 3 kg-ot is elérheti.

További előnye az alumíniumrúdnak, hogy könnyen kezelhető beépítéskor, mely a gyártáskor időt takarít meg, valamint kisebb a költsége a rézkábelhez képest.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés