Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. január | Olvasson bele!

Trükkös lopás

Az alábbiak figyelemfelkeltési célzattal íródtak, hogy hívjuk fel a műhelyünkben megforduló Ford Focus-tulajdonosok figyelmét az alábbiakra. Egyre inkább elszaporodott a jelenleg futó II. generációs Focusok trükkös feltörése, ezeket már fényes nappal zsúfolt parkolókban is végrehajtják.


A zárbetét feltörés után

hirdetés


A zár ledugózva​​​​​​​

Ezekben az esetekben nem a gépjármű eltulajdonítása a cél, hanem a gépjárműben hagyott értéktárgyak, kabátok, telefonok, laptopok eltulajdonítása. A módszer voltaképpen egyszerű, a vezetőoldali ajtózár kulcsnyílásába beütnek egy a nyílásba passzoló fémbetétet, amelyet utána elfordítanak. Amennyiben a gyári riasztó magára a betét beütésére nem riaszt, akkor onnan már nyert ügye van a tolvajnak. Ugyanis a fémbetét elfordításakor, a záron lévő mikrokapcsoló is kapcsol és kikapcsolja a gyári riasztót, amennyiben ezzel el van látva a jármű. Ugyanaz az eset játszódik le, mintha kulccsal nyitottuk volna a vezetőoldali ajtót. Az értéktárgyak kiemelése után, volt arra is példa, hogy a tolvaj visszazárta az ajtót. Így ha a tulaj távirányítóval nyitja az ajtókat, nem veszi észre, hogy a zárbetétet eltörték, azaz akár órák után eszmél rá a gépjárműfeltörésre. A fentiekre egyelőre a jelenlegi megoldás az, hogy a zárbetétet ledugózzák (lásd az ábrákat), és ha a kulccsal való nyitás továbbra is követelmény, akkor a motortérbe – mely kulccsal nyitható – egy mikrokapcsolót építenek be. A kapcsolót működtetve a vezetőoldali ajtó nyitható. Ugyanakkor mivel a motortér a gyári riasztórendszer által védett, így annak trükkös nyitásakor a riasztó megszólal. Váljék hasznára.


Kapcsolódó dokumentum:


52


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés