Fenntartható műhely és javítási folyamat a balesetes járművek javításában

Az EU fenntarthatósági irányelvei mit jelentenek a biztosítók, valamint a karosszériajavító és autófényező vállalkozások számára? Fenntarthatóbbá válik-e a javítás vagy az üzemeltetés, ha használt alkatrészekkel dolgoznak? Milyen intézkedéseket tehetnek a vállalatok a fenntarthatóság előmozdítása érdekében? Ilyen és ehhez hasonló kérdések foglalkoztatják a német karosszériajavító és autófényező vállalkozásokat, melyekre válaszokat várnak a március végén megrendezésre kerülő, hagyományos würzburgi karosszériajavítási és kárrendezési szakmai napok 2025 nagyrendezvényen. Nem német belügy, hanem e szakmakör európai problémái, melyek súlyosan érintenek minket is. Az előzetes témafelvetésekben tallózunk, és természetesen ezekre keressük a hazai válaszokat is. Azt el kell mondanunk, hogy nem ma felvetett kérdések ezek, már évtizedek óta napirenden van. A megoldásra törekvés szempontjai azonban „korszerűsödtek”.

A fenntarthatóság témája ma mindenütt jelen van. E kérdések megválaszolásához érdemes egy pillantást vetni Európára, mert az Európai Unió itt fontos irányvonalakat határoz meg. (Lásd lapszámunk „Lapszél” rovatát!)

Mit jelent a fenntarthatóság az EU-szabályozás értelmében? 

Természetesen az a mód, ahogyan a jármű baleseti sérüléseit helyreállítják, hozzájárul az üzemeltetés fenntarthatóságához. Ebben az iparágban is előtérbe kerül a javítás a csere helyett.

Ez azt sugallja, hogy az adott helyzetben a sérült karosszériaelemek cseréje helyett a javításuk a fenntarthatóbb megoldás, mivel kevesebb anyagot és energiát igényel, valamint csökkenti a hulladéktermelést.

Emellett természetesen fontos, hogy a balesetet szenvedett járművet hogyan állítják helyre, mennyi állásidőkkel, milyen hőmérsékleten üzemeltetik a szárítót, mely technológiák segítik a vállalatot a hatékonyabb és ezáltal fenntarthatóbb működésben. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.