Napelemes karosszériabevonat elektromos járművekhez
A bemutató „módszertana” mindegyik témánál: beszélnek róla, valamennyit meg is mutatnak, de a lényeget nem árulják el. Az valószínűnek tűnik, hogy van mögötte már eredmény, de korai lenne mindent kitálalni. Bevallják, sok még a fejleszteni való, akár alaptudományi szinten is.
A Mercedes-Benz igyekszik bármilyen új módszert kitalálni a hatékonyság növelésére, amely szerinte az elektromos járművek korszakába lépve nagy jelentőségű lehet.
– A Mercedes-Benz napelemes bevonatot fejleszt az elektromos járművek számára.
– Ideális körülmények között napi több kilométer elektromos hatótávolságot adhat.
– A Mercedes nem árulja el, hogyan hordják fel a napelemes festéket egy autóra.
A gondolat mindig is létezett, miként lehet a karosszériát, mely gyakran van kitéve a napsütésnek, ha megy az autó, ha áll, energiatermelésre felhasználni. Egyes gyártók, hagyományos hajtásláncú és villanyautókhoz is, használnak napelemes tetőelemet, illetve különféle napelem-elrendezéseket. A napelemek nem rugalmasak, befeszülés hatására összetörhetnek.
Nagy eredmény lenne, ha olyan nap-elemes borítást, festéket fejlesztenének ki, amely az egész karosszériát napenergia-aktív anyaggal boríthatná be, ez a solar coating. A Mercedes szerint erre van reális lehetőség. Az általuk kifejlesztett bevonat tehát nem klasszikus festék, rendkívül vékony, mindössze 5 mikron vastag, négyzetméterenként 50 grammot nyom, és bármilyen anyagra felvihető. A Mercedes megjegyezte, hogy a „festék” pasztaszerű anyag, de nem árulta el, hogyan alkalmazzák, csak megerősítette, hogy nem festik rá.