A Nissan hűsítő hatású festéktechnológiát tesztel
Az új festéknek csökkentenie kell a hőmérsékletet a járműkarosszéria felületén. A Nissan egy új fényezési technológiát tesztel, amelynek célja, hogy a forró napokon csökkentse a jármű felületén és így a belső térben a hőmérsékletet. Ez azt jelenti, hogy a japán autógyártó szerint kevesebb terhelés éri a légkondicionáló rendszert, ami azt jelenti, hogy energiát lehet megtakarítani. Az új festéket a Radi-Coollal, a sugárhűtés specialistájával együttműködésben fejlesztették ki. A Nissan szerint a festék szintetikus kompozit anyagokból készül, amelyek szerkezete a természetben általában nem fordul elő.
A festéket 2023 vége óta tesztelik egy tizenkét hónapos megvalósíthatósági tanulmány keretében a tokiói Haneda
repülőtéren, amelyet a Nissan a Japan Airport Terminal Co., Ltd.-vel, a Radi-Cool Japannal és az All Nippon Airways (ANA) repülőtéri szolgáltatásával együttműködve végez. A festéket egy Nissan NV100-ra vitték fel, amelyet repülőtéri kiszolgálójárműként használnak. Miért éppen repülőtéren folyik a tesztelés? Ezek a járművek sokat állnak napon, és talán azért, mert vannak repülőgépek, melyeket „hűsítő hatású” festékkel kezelnek, így az kéznél van.
Lehetséges-e olyan felületbevonatot készíteni, mely a nap felületet érő sugárzását eltéríti, részben „hatástalanítja”, és így a felület nem annyira melegszik fel, mint a „csoda” felületbevonat nélkül. Autós szemmel nézve: napon parkoló autóra felvitt előbbi hatással bíró felületbevonat miatt az autó belső tere nem melegszik fel annyira, mint bevonat nélkül.