Tehergépjármű szélvédőcseréje

A haszongépjármű-karbantartás, -szerelés, -javítás mostoha szakterület Magyarországon. Talán egyedül vagyunk a világon, ahol nincs ebben állami szakképzés. Felvetettük lapunkban is ennek hiányát, sőt továbbmentünk az „illetékesekhez”. Süket fülekre találtunk. És ez már legalább két évtizedes történet. Nagy szükség lenne ezirányban képzett szakemberekre például a „nemzeti” Volán vállalatnál, a márka- és független haszongépjármű-szervizekben. Működnek, mert muszáj. Rájönnek a fortélyokra, belejönnek saját kárukon, illetve képezhetik magukat a gyártói és beszállítói tanfolyamokon, például a Knorr-Bremsénél, Webastónál, Wabcónál.

Az bizony nem igaz, hogy a teherautó nem más, mint nagyra nőtt személyautó, tehát a „sima” autószerelői ismeretek elegendőek haszongépjárművek javításához is.

A szélvédő cseréje is sokkal összetettebb munkafeladat tehergépkocsiknál, autóbuszoknál, mint egy személyautónál. Természetesen ez sem ördöngösség. Szokták mondani, hogy lépésről lépésre adják magukat a szerelési műveletek. Jó képességű szerelőnek nem okozhat gondot. Ebben azonban minden esetben bízni azért nem lehet, gondoljunk csak a légfékre, a turbókompaund motorra. De a szélvédőcserének is van sajátos, „nagy vasakhoz” szükséges technológiája. 

Az Autóüvegezési Szakkiállítás kapcsán választottuk most ennek a technológiának a bemutatását. Autó- és haszongépjármű-szerelő műhelyek is vállalkozhatnak erre, szolgáljon ez az anyag szakmai támogatásul. 

Nem szabad, hogy a kamerás és más érzékelőkkel is szerelt szélvédő nagy gondot okozzon. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.