Nézzük, mit takar a külső

Napjaink új járművívmányai területén a szakirodalom és a publikációk frekventáltan az akkumulátorokra, a hajtásláncra fókuszálnak, ezzel mintegy háttérbe szorítva a karosszériaelemek terén is megjelent újításokat, melyeknek szimbiózisban kell lenniük a gépjármű hajtásrendszerével. Az elektromosjármű-tervezők manapság olyan technológiákra és alkatrészekre összpontosítanak, amelyek stratégiai anyagok és ásványi erőforrások felhasználására támaszkodnak. 

Bár a szálerősítésű műanyagokat egyre gyakrabban használják az autógyártásban, de a fémek megtartják elsődleges fontosságukat, mivel a hagyományos és olcsóbb eljárásokkal továbbra is könnyebben gyárthatók. E gondolathoz tartozik, hogy meg kell említeni a megfelelően ötvözött és kezelt fémek jó alakváltozási viselkedését, amely ütközés esetén a mozgási energia elnyelésére használható. Ezt kiegészítve különösen stratégiai és széles körben használt ásványi anyagok és elemek/szerkezetek az elektromos járművekhez: nikkel, kobalt, ritkaföldfémásványok, könnyű és nagy szilárdságú acélötvözetek és mögöttes fémek (pl. magnézium és alumínium), szénszál, grafit és grafén, réz és acélötvöző anyagok. Azonban a kulcsfontosságú megfontolások közé tartoznak az alkatrészek és a járművek ellátási láncai, a járműalkatrészek újrahasznosítása a járművek élettartama végén, valamint a környezetvédelmi és humanitárius megfontolások a modern elektromos járművek gyártásához szükséges, fejlődő anyagkészlet kinyerésével és szállításával kapcsolatban.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.