Alvázplatformok – 2. rész
Az autóiparban jó ideje bevett gyakorlat, hogy a gyártók járműmodelljeiket különféle platformokra építik. A már nem új elgondolás logikus, a platformrendszer alkalmazásával a fejlesztéssel és gyártással kapcsolatos költségek csökkennek azáltal, hogy sok számos modell alapja teljesen vagy részben azonos. Ezek a platformok lehetővé teszik a főegységek (motorok, hajtóegységek, tengelyek, felfüggesztések és kormánymechanizmusok) variációit, amelyek a gyártók különböző márkáinak különböző karosszériáihoz és hajtásláncaihoz illeszkednek. Napjainkban a platformkoncepció az autóépítés alapeleme, a hajtásmódok sokféleségében még inkább jelentőséget kap, a hagyományos, a hibrid és a teljesen villamos hajtások átfedései, keveredése kapcsán összetett a kép. Az előző számunkban megkezdett rendszerező, újdonságokat is felvonultató összefoglalónkat további márkákkal folytatjuk.
Újrabevezető
A platform az autógyártásban az autó alapvető szerkezeti eleme, mely a karosszéria különálló felépítményének helyét biztosítja. Az autóplatform a padlólemezből és a főegységekből áll, és gyakran használják platformmegosztás céljából, amikor az azonos gyártó és kapcsolódó márkák hasonló modelljei ugyanazokat az alap részegységeket használják. A platformosításnak köszönhetően a gyártók azonos motor- és sebességváltó-variációkkal készíthetnek különböző modelleket, ami kisebb árakat és jobb méretgazdaságosságot eredményez. Azonban a platformosítás korlátozhatja az egyes modellek megkülönböztetését, ami az egyediség elvesztéséhez vezethet. A moduláris platformok az építési ALVÁZPLATFORMOK 2. RÉSZ Az autóiparban jó ideje bevett gyakorlat, hogy a gyártók járműmodelljeiket különféle platformokra építik. A már nem új elgondolás logikus, a platformrendszer alkalmazásával a fejlesztéssel és gyártással kapcsolatos költségek csökkennek azáltal, hogy sok számos modell alapja teljesen vagy részben azonos.