Üreg- és alváz „tuning”, avagy a Dinitrol visszatért
Mikor frissítés-, netán hiánypótláscéllal előveszünk egy témát, akkor számítanunk kell konstruktív visszajelzésekre, melyek adott esetben olyan „ritkán” tárgyalt megoldásokat vetnek fel és hoznak a tudomásunkra, amelyek jellegükből adódóan általában kis szériásak, viszont szakmai szempontból hozzáadott értékük annál nagyobb. Így jártunk az üreg- és alvázvédelemmel is: van, amiről még nem írtunk. A gépjárműalvázak életét majd egy évtizeddel meghosszabbító, mindazonáltal esztétikai értelemben is szemet gyönyörködtető – Svédországból indult – Dinitrol-technológia újrafelfedezett Magyarországon.
A Dinitrol-technológia történetét és alkalmazási módjait kutatva először Molnár László „Üregúr” műhelyében tettünk látogatást, majd rejtelmeiben kutakodva annak egykori első képviselőjével, Várady Sándorral beszélgettünk, aki egykor és most, napjainkban is részese a Dinitrol-technológia „újrafelvirágoztatásának”.
KEZDJÜK AZ ELMÉLETTEL!
Azért, hogy kötelező lépésünket letudjuk, kezdjük a korróziónál. Korróziónak nevezzük egy tárgynak a felületéről, a környezet valamelyik komponense hatására meginduló, a tárgy belsejébe hatoló átalakulását, amely végül a tárgy teljes tönkremenetelét eredményezi. A korrózió a lassú, láng nélküli oxidáció csoportjába tartozik.