Kalifornia eltökélt a szigorú emissziós normákat tekintve
Kalifornia az USA-ban a kipufogógáz emisszió csökkentésének a legszigorúbb előírása mellett határozott. Az autókonszernek 2017-től lényegesen több környezetbarát elektromos autót, hidrogéncellás autót vagy hibrid modellt kell a piacra vinnie. 2025-re Kalifornia több mint 1,4 millió kipufogógáz-mentes gépjárművel akar rendelkezni, határozta el az illetékes felügyelő hatóság CARB (California Air Resources Board – Kaliforniai Levegő Tanács). Minden hetedik eladott újautó emissziómentes kell legyen. A null-emissziós program mellett a nyugati parti állam szigorúbb előírásokat vezet be a szmog- és üvegházhatású gázokra. Így 2025-ig a szmog-károsanyagok kibocsátását az új autóknak 75%-kal kell csökkenteni. Az üvegházhatású gázok kibocsátott legmagasabb értékét 35%-kal kell mérsékelni. Az autóvásárlóknak nagyobb árat kell fizetni a vásárláskor, de a csökkentett tüzelőanyag-felhasználás következtében ez versenyképes – prognosztizálja a hatóság.
Kalifornia eltökélt a szigorú emissziós normákat tekintve
Kalifornia az USA-ban a kipufogógáz emisszió csökkentésének a legszigorúbb előírása mellett határozott. Az autókonszernek 2017-től lényegesen több környezetbarát elektromos autót, hidrogéncellás autót vagy hibrid modellt kell a piacra vinnie. 2025-re Kalifornia több mint 1,4 millió kipufogógáz-mentes gépjárművel akar rendelkezni, határozta el az illetékes felügyelő hatóság CARB (California Air Resources Board – Kaliforniai Levegő Tanács). Minden hetedik eladott újautó emissziómentes kell legyen. A null-emissziós program mellett a nyugati parti állam szigorúbb előírásokat vezet be a szmog- és üvegházhatású gázokra. Így 2025-ig a szmog-károsanyagok kibocsátását az új autóknak 75%-kal kell csökkenteni. Az üvegházhatású gázok kibocsátott legmagasabb értékét 35%-kal kell mérsékelni. Az autóvásárlóknak nagyobb árat kell fizetni a vásárláskor, de a csökkentett tüzelőanyag-felhasználás következtében ez versenyképes – prognosztizálja a hatóság.
Los Angeles mindenekelőtt a szmogfelhőiről ismert. Három évvel ezelőtt Kalifornia szigorú tüzelőanyag-feltételt bocsátott ki. Az úgynevezett „Low Carbon Fuel Standard”-dal (kis széntartalmú tüzelőanyag norma) a nyugati parton a tüzelőanyagok „szénintenzitását” 2020-ig 10%-kal kell csökkenteni. Ezzel a raffinálást és egyéb tüzelőanyagelőállítást arra kötelezte, hogy kifejlesszenek alternatív termékeket csökkentett CO2 emisszióval, mint biotüzelőanyag és áram az elektromos autókak.
SzJ