Az ADAC túl nagy javítási költségekre "panaszkodik"
Az ADAC arra hívja fel a figyelmet, hogy a karambol utáni javítási költségek nagyon magasak azoknál a gépjárműveknél, amelyek radarrendszerrel vannak felszerelve. Egy teszt alkalmával, ahol egy Toyota Avensis csak 10 km/h-val koccant egy álló Audi Q7-nek, több mint 5000 eurós anyagi kár keletkezett a japán modellben. A költségek 65%-át egyedül a radarrendszer (ACC-szenzor) tette ki. Ezen felül 16 munkaóra költsége is hozzáadódik.
Az anyagi kár lényegesen kevesebb lenne, ha mindkét autó lökhárítója azonos magasságban lenne. „Ebben az esetben az Avensis motorházteteje, hűtőrácsa, klímakondenzátora, zárhídja, két főfényszórója, valamint radarszenzora nem sérült volna. A javítási költségek lényegesen 1000 euró alatt lennének. A javítás időráfordítása is kevesebb ezáltal.”
Az autóklub követelése: a radarrendszereket jobban védve kell beépíteni. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor biztosítani kell, hogy a drága alkatrészeket olcsóbb cseredarabokkal helyettesítve lehessen elvégezni a javítást. Ahhoz, hogy a drága alkatrészek szükségtelen cseréjét elkerüljék, a műhelyeknek a gyártó utasításait be kell tartani a szenzorok megbízható vizsgálatához.
A radarok az ADAC állítása szerint egyébként is olcsóbbak lehetnének, mert a piacon lényeges árkülönbségek vannak: egy Mercedes-Benzhez már 464 euróért lehet kapni, egy Hondához, Jaguárhoz vagy Toyotához a tulajdonosoknak vagy a biztosítójuknak 3000 eurót kell kiadniuk. Az autóklub összegzése: „Ezen biztonsági rendszerek továbbfejlesztését nem kockáztatva, a szenzorok költségeit csökkenteni kell.”
Hogy a Toyotánál ehhez a kívánalomhoz alkalmazkodjanak, jelenleg konszernen belül kell tisztázni egy szóvivő szerint. Azonban a nevezett alkatrész árát meg tudta erősíteni. Azt, hogy a Daimlerrel szembeni árkülönbség csak a nagyobb eladott mennyiségre vezethető vissza, nem tudta megmondani. Csak az ügyfelek közel 10%-a kéri az Avensist radarrendszerrel a szavai szerint.