Mi újat hoz az Euro 7 az M1, N1 kategóriákban?

Az M1 (személygépkocsik) és N1 (könnyű haszongépjárművek) kategóriákban az Euro 7-szabályozás nem változtatott jelentősen a kipufogógáz-komponensek koncentrációs határértékein a korábbi Euro 6-szabványhoz képest, hanem a mérési módszerek pontosításában jelentős a változás. 

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2024/1257 RENDELETE
a gépjárművek és motorok, valamint az ilyen járművek rendszereinek, alkotóelemeinek és önálló műszaki egységeinek a kibocsátásuk és az akkumulátor tartóssága tekintetében történő típusjóváhagyásáról (Euro 7)

Azonban az Euro 7 a részecskeszám- (PN-) mérést szigorította, a korábbi 23 nanométeres (nm) helyett a 10 nm-nél nagyobb részecskéket is figyelembe veszik. Az unióban a 23 nanométernél nagyobb szilárd részecskék (PN23) kipufogóból kibocsátott részecskeszámát (PN) 2011 óta ellenőrzik a könnyűgépjárművek és 2013 óta a nehézgépjárművek tekintetében. Figyelembe véve, hogy a meglévő technológiákkal és az ENSZ 15. számú globális műszaki előírása értelmében a részecskeszám-kibocsátás mérése 10 nanométerig (PN10) lehetséges, helyénvaló a részecskeszám-határértékeket az e rendelet hatálya alá tartozó valamennyi jármű tekintetében a PN10 alsó határáig alkalmazni. 

A korábbi emissziós határértékek, az Euro-sorozat fokozatonkénti szigorítása után az Euro 7 a kibocsátás mértékében nem, az ellenőrzés módjában hozott jelentős újításokat. Az ellenőrzés az üzemközbeni kibocsátás folyamatos mérésére, monitorizálására irányul. Ennek „naplózása” egy új diagnosztikai szoftver feladata, melynek rövidítése OBM, On-Board Monitoring. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.