A nehézgépjárművek dízeljövőjét meghatározó legfontosabb rendelet – 2. rész

Az Autótechnika Haszonjárművek online folyóiratunk bemutató számában, a 71. oldalon kezdődően írtunk a haszonjárművesek dízelüzemű gépjárműveinek sorsát meghatározó, jövőjét megmutató legfontosabb EU rendeletről. A cikk címe ez volt. Ma hasonló címet adunk, ez a módosított rendeletet bemutató 2. rész.

Az (EU) 2019/1242 rendelet teljes mértékben elfogadott és hatályos jogszabály, amely az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátási előírásait határozza meg. Ugyanakkor az Európai Unió folyamatosan felülvizsgálja és szükség esetén módosítja a meglévő jogszabályokat a klímavédelmi célok elérése érdekében.

2023-ban az Európai Bizottság javaslatot tett a rendelet módosítására, amelynek célja a szén-dioxid-kibocsátási előírások szigorítása és a jelentéstételi kötelezettségek integrálása. Az Európai Parlament Környezetvédelmi, Közegészségügyi és Élelmiszer-biztonsági Bizottsága 2023. október 28-án jelentést tett közzé e javaslatról.


Megszületett az EU 2019/1242 rendeleténekmódosítása

Az EU a 2019/1242 rendeletet módosította. Az Európai Parlament és a Tanács 2024. május 14-én elfogadta az (EU) 2024/1610 rendeletet, amely szigorítja az új nehézgépjárművek szén-dioxid-kibocsátási előírásait, beilleszti a jelentéstételi kötelezettségeket, valamint hatályon kívül helyezi az (EU) 2018/956 rendeletet.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.