Visszavonják az Euro7 kipufogógáz-emissziós előírást?
Az EU Tanács 2023. szeptember végén elfogadta módosító álláspontját a gépjárművek és motorok, valamint az ilyen járművekhez szánt rendszerek, alkatrészek és önálló műszaki egységek típusjóváhagyásáról szóló rendeletjavaslatról, a károsanyag-kibocsátásuk és az akkumulátor élettartama tekintetében, ismertebb nevén az Euro 7-ről.*
Az új szabályozás, amely először vonatkozik egyetlen jogi aktusban a személygépkocsikra, kisteherautókra és nehézgépjárművekre, célja, hogy megfelelőbb szabályokat állapítson meg a járművek kibocsátására, valamint a közúti közlekedés légszen - nyezőanyag-kibocsátásának további csökkentésére.
„Európa az egész világon arról ismert, hogy alacsony károsanyag-kibocsátású és kiváló minőségű autókat gyárt. Továbbra is folytatni akarjuk a levegőminőség javításának célját. Álláspontunk az, hogy továbblépünk a jövő mobilitása felé vezető úton, és a reális kibocsátási szintek elfogadása a következő évtized járművei tekintetében, miközben segítjük iparágunkat abban, hogy 2035-ben végérvényesen ugrást tegyenek a tiszta autók felé.
A spanyol elnökség érzékenyen reagált a tagállamok különböző igényeire és kéréseire, és úgy gondoljuk, hogy ezzel a javaslattal széles körű támogatást értünk el, egyensúlyt teremtünk a gyártási márkák beruházási költségei között, és javítjuk a szabályozásból származó környezeti előnyöket” – nyilatkozta Héctor Gómez Hernández, megbízott ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi miniszter.