Védj meg minket!

Szeretném megnyugtatni a cikk olvasásába éppen belekezdő autószerelő mester urakat, hogy ami az autóval és a „vidékén” történik, az mindig náluk csapódik le. Így hát ez az írás sem okoz elveszett perceket, mert rólunk szól, jó tudni róla. Megtapasztalták már, hogy ha valami újat beépítenek az autóba, jobbára azért, mert jogszabályok erre kötelezik a gyártót, Önöknek fog munkát adni, de gondot is okozni. Szóval az új közlekedésbiztonsági asszisztensek nagyon kell hogy érdekeljenek bennünket. Elromolhat, és el is romlik, hiányolhatja az ügyfél, az is előfordulhat, hogy ezzel a hibával (habár aligha hiszem) a műszaki vizsgán nem megy át az autó, vagy a szabadságra vágyók „kiíratják”. Műszaki vizsgabiztosoknak pedig a topon kell lenni, tudni, hogy a vizsgára állított gépjárműre milyen új előírások vonatkoznak, melyeket nekik kell ellenőrizniük. Nézzük, miről van szó!
 

MIKORTÓL ÉS MIVEL SZEMBESÜLHETTÜNK

Bizony ez már részben közelmúlt, és részben, tömeges megjelenésében, a közeljövő. Új, vezetőt segítő, biztonsági funkciók beszerelése, alkalmazása minden közúti járműbe (azaz személygépkocsik, kisteherautók, teherautók és buszok) kötelező: 2022. július 6-tól kezdve minden újonnan homologizált autóba, 2024. július 7-től minden új járműbe. Az új intézkedések egy részét különböző típusú közúti járművekre is kiterjesztik 2029-ig. A korábbi és az új, vezetőt segítő, biztonsági funkciók az alábbi járműműszaki eszközök, illetve tulajdonságok:
− intelligens sebességasszisztens (ISA – intelligent speed assistance),
− tolatásészlelés kamerával vagy érzékelőkkel (reversing detection with camera or sensors),
− figyelemfelhívás a vezető álmossága vagy figyelemelterelése esetén (attention warning in case of driver drowsiness or distraction)

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.