Érdekfeszítő versenyjogi változások az autókereskedelemben

Miközben az autóipar évek óta szektorális kihívásokkal küzd, az utóbbi két-három évben számos újkeletű nehézség is felmerült a gyártás és az értékesítés területén. Míg a koronavírus-járvány miatt autógyártók sora húzta be a kéziféket, az alapanyaghiány a hosszú ellátási láncok újragondolását teszi szükségessé. Az orosz–ukrán háború kapcsán meghozott szankciók a beszállítói oldalt és a piacokat rendezik át markánsan, az infláció és a gazdasági visszaesés pedig tartós keresleti sokkot eredményezhet az új és a használt autók piacán. Mindezek mellett más, a gépjárműkereskedők számára aggasztó folyamatok is történnek Európában. Az uniós versenyjogi környezet változása és az autógyártók annak kapcsán tett lépései ugyanis éppen most változtathatják meg gyökeresen az autókereskedelem világát.

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége, mint hazai ágazati érdekképviseleti szervezet a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével közösen éppen idén hajthat végre egy európai uniós forrásból megvalósuló projektet, amely a bevezetőben felvetett kérdések kapcsán segíti az érdekérvényesítést, valamint hozzájárul ahhoz, hogy az iparág szereplői számára érdemi, gyakorlatban alkalmazható megoldási javaslatok kerüljenek kidolgozásra. A GINOP-5.3.5-18-2020-00236 számú, „A munka jövője a gépjármű, motorkerékpár kereskedelme, javítása ágazatban” című projekt az autókereskedelem munkaerőpiacát meghatározó, a jelenben zajló és a jövőben várható folyamatok elemzésére, valamint a piaci szereplők alkalmazkodásának elősegítésére irányul. Hisz legyen szó az automatizációról, a digitalizációról, a változó készségigényekről, az idősödő munkavállalókról vagy épp a fent említett globális és uniós változásokról, a gépjármű-kereskedelemben is jelentős változásokhoz kell alkalmazkodnia a cégeknek, munkáltatóknak.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.