Vidd például Budaörsre ...

A Magyar Közlöny ez évi 130. számában jelent meg a technológiai és ipari miniszter 9/2022. (VIII. 1.) TIM rendelete, ami az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 10. § (2). Az R2. 12. §-a a következő (7a) bekezdéssel egészül ki: „(7a) Az MR. 9. § (3) bekezdésében meghatározott követelmény teljesítésének ellenőrzése – a trolibuszok kivételével –, ha a hibrid és tisztán elektromos hajtáslánc elemei a vizsgálat során sértetlenek és gyári kivitelűek, nem része az időszakos vizsgálatnak.” A rendeletmódosítás 2022. augusztus 6-tól hatályos, tehát már érvényben van.
A korábbi szöveg szerint (6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 9. § (3) pontja): „A villamos meghajtású, valamint villamos berendezéssel felszerelt járműnek meg kell felelnie a vonatkozó érintésvédelmi előírásoknak.”
Mikor ezt az eredendően trolibuszokra vonatkozó rendeleti szöveget kiterjesztették a villany-, sőt a konnektoros hibridekre is, és a szövegkörnyezetből kivehető volt, hogy műszaki vizsga követelmény is, a villanyautós szakemberek értetlenül álltak előtte, a közlekedéshatóságiak nem különben. Volt is – még közlekedési hatóságon belül is – vita, de akinek kellett volna, hogy füle legyen rá, legalább egy elmélyült szakmai vitára, ezt valahogy nem hallotta meg.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője