Az Európai Parlament rábólintott

Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, radikálisan átformálják a dízel- és benzinüzemű autókra vonatkozó szabályozást.
Az EP Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az EU Bizottságának azt a javaslatát, miszerint 2035-től ténylegesen tiltsák be az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek esetében a belső égésű motorokat. A zöldintézkedéssel öt évvel előbbre hozzák a korábban kitűzött határidőt.
A bizottság döntött arról is, hogy az autógyártó vállalatoknak a tavalyi évhez képest 2025-re 20, 2030-ra 55, 2035-re pedig 100 százalékkal kell csökkenteniük az átlagos szén-dioxid-flottakibocsátásukat. Az EU Bizottsága azonban elutasította a 2027-re kitűzött közös célt szolgáló kezdeményezést. Ha az EU rábólintott volna a javaslatra, akkor a gyártóknak a kitűzött évre nagymértékű, 75 százalékos kibocsátáscsökkentést kellett volna elérniük. Ha a bizottság elfogadta volna a javaslatot, az komoly nehézségek elé állította volna az ipari szereplőket, ezért az autóipari lobbiszervezetek a kezdetek óta hangosan ellenezték.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője