Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, radikálisan átformálják a dízel- és benzinüzemű autókra vonatkozó szabályozást.
Az EP Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az EU Bizottságának azt a javaslatát, miszerint 2035-től ténylegesen tiltsák be az új személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek esetében a belső égésű motorokat. A zöldintézkedéssel öt évvel előbbre hozzák a korábban kitűzött határidőt.
A bizottság döntött arról is, hogy az autógyártó vállalatoknak a tavalyi évhez képest 2025-re 20, 2030-ra 55, 2035-re pedig 100 százalékkal kell csökkenteniük az átlagos szén-dioxid-flottakibocsátásukat. Az EU Bizottsága azonban elutasította a 2027-re kitűzött közös célt szolgáló kezdeményezést. Ha az EU rábólintott volna a javaslatra, akkor a gyártóknak a kitűzött évre nagymértékű, 75 százalékos kibocsátáscsökkentést kellett volna elérniük. Ha a bizottság elfogadta volna a javaslatot, az komoly nehézségek elé állította volna az ipari szereplőket, ezért az autóipari lobbiszervezetek a kezdetek óta hangosan ellenezték.