Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

Hírek a rendeletek világából



Amint az várható volt, 2018 év végén beindult a rendeletalkotási „gőzhenger”, csak december 21-én három Magyar Közlöny látott napvilágot. A rendeletek sorából kiemelendő a 289/2018. (XII. 21.) Korm. rendelet közlekedési tárgyú kormányrendeletek módosításáról.

A közelmúltban folyamatos konfrontációt eredményezett a közlekedési hatósággal a „cserefelépítményes és a konténerszállító” fogalmak konszenzus szerinti értelmezése. Az alábbi jogszabályváltozás viszont tovább erősíti azon álláspontot, hogy a cserefelépítmények parametrizáltságának meg kell lennie, így specifi káltan a forgalmi engedélyen belüli megjelenés is hangsúlyossá vált.

A díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet módosítása:

11. § A díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról szóló 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet] 22. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A konténer és a cserefelépítmény fuvarozása akkor kezdhető meg, ha a feladó a fuvarozó részére átadta a konténer vagy a cserefelépítmény tömegét, fontosabb jellemzőit tanúsító bizonylatot, amelyet a fuvarozás során árukísérő okmányként kell kezelni és a járműben kell tartani.”



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés