Az autógyártók kémkednek az ügyfelek után
A modern autók kerekeken járó adatvédelmi katasztrófát jelentenek – állítja a Mozilla* tanulmánya. Az autógyártókat nagyon érdeklik az autóikban tartózkodó emberek; lehallgatással, kémkedéssel és nyomon követéssel hatalmas mértékben gyűjtenek személyes adatokat.
A Mozilla Foundation kritizálja a nagy autógyártókat, mint adatpolipokat, amelyek személyes adatok tömegét gyűjtik össze járműveikkel és az interneten, beleértve a súlyra, a szexuális aktivitásra és az egészségi állapotra vonatkozó információkat is. Egyrészt az adatok a járművekben keletkeznek, amelyeket egyre gyakrabban szerelnek fel belső kamerákkal és mikrofonokkal. Az érzékelők elterjedése az autókban – a telematikától a teljesen digitalizált vezérlőkonzolokig – csodálatos adatgyűjtési központokká tette őket. A gyártók személyes adatokhoz is hozzáférhetnek telematikai rendszereken és összekapcsolt mobiltelefonokon keresztül. Az elektronika, amelynek telepítéséért a sofőrök egyre több pénzt fizetnek, egyre több adatot gyűjt róluk és utasaikról.