Hidrogén tüzelőanyagú versenyautókat mutatott be Bosch és a Ligier
A belső égésű motorokkal való versenyzésnek nem kell ütköznie a klímavédelemmel. A Ligier JS2 RH2 célja, hogy megmutassa, hogyan lehet összeegyeztetni a pályaversenyzést és a zöld vezetést. A francia versenyautó-specialista Ligier Automotive és a német Bosch beszállító az idei Le Mans-i 24 órás versenyen mutatta be a közös fejlesztésű hidrogén-versenyautót, a JS2 RH2-t. Az autó a Ligier JS2 R monocoque szerkezetére épül, amely immár a Hexagon Purus három 700 bar-os hidrogéngáz tankjával van felszerelve, amelyek egy háromliteres V6-os turbós benzinmotort látnak el, amelyet a Bosch mérnökei hidrogén-levegő keverék elégetésre alakítottak át.
A projektben a Bosch Engineering volt felelős a jármű teljes tervezéséért, és nagy szerepe volt a motor- és tartálykoncepció, valamint egy átfogó, többlépcsős hidrogénbiztonsági rendszer kidolgozásában. A Ligier Automotive felelt a jármű általános dinamikájáért, a monocoque felépítéséért és az alváz testreszabásáért.
Az információk szerint a Bosch szeretné kordában tartani a hidrogén/levegő keverék égésnél a kritikus korai gyújtást. Ennek megfelelően az egységet alacsony nitrogéntartalmú és stabil égés jellemzi még nagy terhelések és akár 7000 fordulat/perc sebesség mellett is, valamint nagy, 420 kW teljesítmény.
A Bosch Engineering 2016 óta dolgozik a hidrogénmotorok koncepcióin. A közös projekt célja a hidrogénmotor teljesítményének és fejlesztési potenciáljának bemutatása egy nagy teljesítményű járműben, a hagyományos benzinmotoros sportautó vezetési dinamikájával.
(Fotok: Bosch)