Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2023. január | Olvasson bele!

Toyota Corolla Cross H2 Concept – a „hidrogénégető”

hirdetés

A Toyota most egy hidrogén SUV-t mutatott be, amely nem a tüzelőanyagcellás technológián alapul. A SUV a GR Corolla 1,6-os turbómotorját használja H2-es hajtóanyagú belső égésű motorként.

A Toyota Corolla Cross H2 Concept a GR Yarisban és a GR Corolla-ban is megtalálható kompresszoros, 1,6 literes háromhengerű belső égésű motorral működik. Tehát ahelyett, hogy egy elektrokémiai folyamatban hidrogént használnának az autó elektromos hajtására, a motor hidrogén-levegő keverékű belső égésű motoros, a benzineshez képest a módosított üzemanyag-ellátó rendszert használ befecskendezőkkel és módosított gyújtásrendszerrel. A Toyota Mirai tüzelőanyagcellás hidrogéntárolási technológiáját alkalmazza. A Toyota szerint a rendszer előnye a rövid tankolási idő. Emellett csökkenne az elektromos járművekhez szükséges nemesfémektől, például a nikkeltől és a lítiumtól való függés.

Olyan hatékony, mint egy benzines motor

hirdetés

A Toyota egy évig használta a H2 SUV-t a japán Super Taikyu endurance sorozatban. A szezon végén a Toyota azt mondta, hogy a teljesítményt 24 százalékkal, a nyomatékot pedig 33 százalékkal tudta növelni, így a benzinmotorokéval egyenrangú. Bár a versenyautó hatótávolsága nem volt összehasonlítható benzines járművel, a mérnököknek sikerült 30 százalékkal megnövelniük a H2-es tankkal megtett távolságot a szezon során. A tankolási idő is jelentősen csökkent, körülbelül 5 percről mindössze 90 másodpercre.

A japánok biztosak: a Corolla Cross H2 technológiája a mindennapi gyakorlatban is beválik. Míg a versenyautó Corolla rakterében még négy hidrogéntartály található, a hétköznapi H2 Corolla később öt embernek és csomagjaiknak elegendő helyet kínál majd. Hamarosan megkezdődik a jármű téli tesztelése Japánban. A Toyota mérnökei szerint azonban a Corolla Cross H2 csak 40 százalékban áll készen a piacra.

Az még nem dőlt el, hogy a hidrogén SUV egyáltalán sorozatgyártásba kerül-e. Az pedig még várat magára, hogy a japán csoport technológiai nyitottsága leköti-e a kapacitásokat az e-mobilitás következetes továbbfejlesztésében, vagy kompromisszummal él-e az új modellek fejlesztésében. A prototípus bemutatására mindenesetre ugyanazon az EU-konferencián került sor, ahol a cég bejelentette a BZ család hat elektromos járműre való bővítését.


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés