Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. június | Olvasson bele!

Oreca hidrogén motor a Dakarra

hirdetés

Beszámoltunk már a francia Pipo Moteurs hidrogénmotorjának fejlesztéséről, mellyel a 2023-as Dakar Rallyt célozta meg. Hát úgy látszik a hidrogén és a Dakar téma a másik patinás francia versenyautó-gyártót sem hagyta nyugodni, az Oreca a FEVvel együttműködve hidrogén-belső égésű motort fejleszt a 2024-es Dakar Rallyra.

Mint mi is cikkezünk róla, a hidrogént általában zéró kibocsátású tüzelőanyagnak tekintik, egyedüli káros égésterméke a nitrogén-oxid (NOX) lehet, azonban a nagyon magas égési sebességnek és a széles gyulladási határoknak köszönhetően a hidrogén lehetővé teszi a sovány égést nagy mennyiségű levegőfelesleggel. Az Oreca szerint a nitrogén-oxid szintje még kipufogógáz-utókezelés nélkül is a jelenlegi szabályozási határértékek alatt van, és az utókezelés a további NOX-kibocsátás csökkentésére kiváló megoldás.

hirdetés

„A FEV már nagyon jól ismeri a hidrogént, így az együttműködés kézenfekvő. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy egyesítjük erőinket az Orecával, mivel ez nemcsak megerősíti elkötelezettségünket a nulla CO2-kibocsátású mobilitás mellett, hanem lehetővé teszi, hogy szakértelmünket az egyik legigényesebb kihívás – a Dakar-rally – megcélzásával fejlesszük” – mondta Nadim Andraos a FEV felelős vezetője.

A FEV-Oreca hidrogénmotor-projekt két szakaszban valósul meg. Az első - amely már folyamatban van - a motor műszaki követelményeinek meghatározására és a szimulációs erőfeszítésekre összpontosít, és teljes egészében a FEV irányítja. A második szakasz egy prototípus tervezésére, gyártására és tesztelésére irányul, melyet az Oreca irányít majd.

Mindenesetre a célkitűzés ambiciózus: 2022 második felében kezdődne a H2-es motor első változatának tesztelése motorpadon. Követjük!


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés