Hidrogén Yaris

A hidrogénüzemű belső égésű motor versenykörülmények közötti, módosított Corolla segítségével történő tesztelésére irányuló, folyamatban lévő projektje mellett a Toyota bemutatta a hidrogénüzemű Yaris GR-t. Mind a versenyautóban, mind pedig az új kis Yarisban autóban ugyanaz a G16E-GTS, 1,6 literes, soros, háromhengeres, turbófeltöltős motor található, de módosított üzemanyag-ellátó és befecskendező rendszerrel, annak érdekében, hogy hidrogént használhasson üzemanyagként.

A Toyota hidrogénmotorja még a koncepcionális fejlesztés és kísérletezés korai szakaszában van – amit 2017-ben kezdtek –, és még nem áll készen a kereskedelmi forgalomba hozatalra. Mindazonáltal a verseny Corolla fejlesztése Japánban ütemesen halad, debütálása óta lenyűgöző teljesítménynövekedés tapasztalható.

Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke nyilatkozata szerint: „Megtettük az első lépést, hogy felvehessük a versenyt a hidrogénüzemű motorunkkal is az alternatív hajtások mezőnyében. Úgy gondolom, hogy a világ egy kicsit másképp fog kinézni 10 év múlva, és remélem, ha 10 év múlva az emberek visszatekintenek, látni fogják a Toyota hogyan fogadta és kezelte ezt a kihívást.”

A Corolla hidrogénmotorja a Fuji Super Tec 24 órás versenyen debütált májusban, azzal a céllal, hogy felgyorsítsa a Toyota hidrogénüzemű motorjainak fejlesztési ütemét. A verseny óta a Toyota azt állítja, hogy számos fejlesztést hajtott végre mind az autóban, mind a kapcsolódó hidrogén-infrastruktúrában. Ezek között szerepelt a motorvezérlés finomítása, amely növelte az égésstabilitást, miközben 15%-os nyomatéknövekedést és 9%-os teljesítménynövekedést eredményezett, megbízhatósága nőtt. Koji Sato, a Toyota Gazoo Racing elnöke arról is beszámolt, hogy 40 kg-ot sikerült lefaragni a jármű össztömegéből.

A szükséges infrastruktúrával kapcsolatosan a Toyota azt állítja, hogy a tankolási idő 40%-kal, körülbelül öt percről körülbelül háromra csökkent, köszönhetően az általa használt három továbbfejlesztett mobil hidrogéntöltő berendezésnek. A nitrogénoxid-kibocsátással, valamint a tüzelőanyag-tárolás és szállítás gyakorlati kérdéseivel kapcsolatban azonban továbbra is feladatok vannak amiket meg kell oldani, mielőtt a tömeges piaci bevezetés megfontolható lenne.