Egy új autó „Canossa-járása”
A márkaszervizek az általános szervizekkel szemben folyamatosan hirdetik, hogy az adott járműmárkákkal kapcsolatban naprakész információkkal, gyári adatbázisokkal, technológiákkal rendelkeznek az azok elvégzéséhez szükséges célszerszámokkal, infrastruktúrával. Ez a kommunikáció hivatott táplálni a vevői bizalmat, mely azonban hiteltelenné válik, ha nem tudják ezt adott esetben megfelelő szakértelemmel a mindennapokban alátámasztani. Kiemelten érzékenyek az új járművekkel kapcsolatban a garanciális időre az autótulajdonosok, üzemeltetők. Azt mondhatjuk, hogy teljesen jogos elvárás, hogy ha adott felszereltséget kínál az autógyár, azt már csak akkor tegye, ha a szervizhátteret is teljeskörűen biztosítani tudja, kiemelten pl. az aktív biztonsági rendszerek terén.
Alapigazság, hogy a vevő azért fizeti meg a plusz, akár biztonságtechnikai, akár komfort elektronikai újdonságokat, mert bízik benne, hogy az működőképes és szervizbeavatkozás után is az marad!
Nézzük, hogy az általános megállapításokat mennyire tudta egy új, 2018 januárjában forgalomba helyezett Opel Insignia Grandsport esetében az élet alátámasztani, avagy cáfolni. Természetesen nem általánosításról, hanem egy konkrét esetről beszélünk, de mint adott jelenségre viszont felhívja a figyelmet gyártótól/típustól függetlenül! A tények makacs dolgok, az objektív következtetés levonásához nélkülözhetetlenek. A szóban forgó gépjármű első útja Győrbe történt „volna” mintegy 300 km-rel a km-órán. Viszont alig 26 km-rel az indulás után a műszerfalon megjelent, hogy „mielőbb vigye műhelybe az autót”. Az OnStar opcióként szinte valamennyi új Opel-modellhez elérhető volt a jármű vételekor és a tulajdonos kérte is (bizonyos felszereltségi szinteken alapfelszerelés). Az OnStar az amerikai General Motors (GM) leányvállalata. Ezen a néven kapható az OnStar cég által kifejlesztett fizetős műholdas személyes csatlakozási és szervizasszisztens.