A Mercedes-Benz Travego Edition 1 az első turistabusz szekunder-vízretarderrel
A világon az első vízzel működő szekunderretardert, melyet a Mercedes-Benz Actros 2-be építettek, mostantól a Travego Edition 1 turistabuszba is beépítik. A Voith szerint az új retarder 30%-kal nagyobb tartósfék-teljesítménnyel rendelkezik, mint egy hagyományos retarder, mely a motor hűtőfolyadékát használja munkaközegként.
A kompakt építésének köszönhetően 50%-kal kisebb a helyszükséglete és 35 kg-mal könnyebb, mint a vele összehasonlítható olajos retarderek. A retarder átveszi az összes fékezés 90%-át, mely így kíméli az üzemi féket és csökkenti a fékpor keletkezését akár 80%-kal is. Az új vízretarder fékteljesítménye 520 kW, és így 3500 Nm fékezőnyomatékot is eléri. A retarder szivattyúzási hatása által és az ezzel megnövekedett hűtőfolyadék-mennyiség miatt a tartósfékhatás 20–30%-kal magasabb, mint az eddigi olajos retardereké.
A Mercedes-Benz Travego Edition 1 egyéb újdonságokat is tartalmaz. Egyik ilyen, hogy ez az első turistabusz, mely a jövőbeni Euro VI-os normát teljesíti. A motor a Mercedes-Benz Actros 2-ben debütált, korábban az Autótechnikában is bemutatott (Autótechnika 2011/6) 12,8 l-es OM 471-es soros hathengeres motor.