A Tata Motors 3,8 milliárd euróért felvásárolja az Iveco-t
Az indiai autógyártó felvásárolja az olasz Iveco haszongépjármű-gyártót. Az indiai gyártó célja, hogy bővítse haszongépjármű-szakértelmét a növekvő indiai piacon. A fegyverüzletet leválasztják.
A Tata Motors felvásárolja az olasz haszongépjármű-csoportot.
1975-ben a Fiat, az Officine Meccaniche (Olaszország), az Automobiles Unic (Franciaország) és a Magirus-Deutz teherautó-részlegei egyesültek a Fiat Csoport vezetésével, így megalakult a mai Iveco. 1980-ig a részvények 20 százalékát a Magirus-Deutz anyavállalata, a Klöckner-Humbold-Deutz birtokolta, amíg a szavazati jogait is el nem adta a Fiat Csoportnak.
Most az indiai Tata Csoport (Tata Motors Limited) átveszi a teljes Iveco Csoportot. Az egyesülés révén mindkét vállalat jobb növekedési lehetőségekre számít, különösen az olyan feltörekvő piacokon, mint India, Kína és Afrika. Az FPT (Fiat Power Train) ipari részleg, amely helyhez kötött motorokra specializálódott, szintén nagy növekedési potenciált lát a feltörekvő piacokon, és a Tata helyi szakértelmének és hírnevének köszönhetően jobb hozzáférést biztosít számukra.
Az Iveco és a Tata Motors haszongépjármű-üzletágának együttes árbevétele körülbelül 22 milliárd euró lesz, amely Európa (körülbelül 50%), India (körülbelül 35%) és Amerika (körülbelül 15%) régiójában oszlik meg, erős pozícióval az ázsiai és afrikai feltörekvő piacokon. Ez több mint 540 000 darabos éves értékesítést jelent.
A felvásárlásra önkéntes felvásárlási ajánlat útján kerül sor a részvényesek számára. A Tata részvényenként 14,10 eurós felvásárlási árat kínál, ami a súlyozott átlagos 3 hónapos részvényár – a pénzügyi szakértők szerint piaci ár – felett körülbelül 23 százalékos prémiumnak felel meg. Az átszámított vételár tehát 3,8 milliárd euró.