A Renault Trucks a gazdaságos fenntarthatóságért

A használt gépjárműalkatrészek eredeti céljuknak megfelelő újrahasznosítása örökzöld téma. A felújítás, újragyártás (Reman) komoly iparággá vált, függetlenül az alkatrész eredeti gyártójától, de napjainkra – igaz, vannak, akik régen vallották ennek hasznát – egyre inkább vállalják ezt a feladatot az OEM-ek is. Minden arra mutat, hogy megéri, és ez az, ami számít. Magasztos cél, hogy ne terheljük a környezetet azzal a nem csekély szén-dioxid-emisszióval, mely az újalkatrész-gyártás velejárója, hanem csak lényegesen kisebb mértékben, annyival, amennyit a felújítás okoz. Ha az összevetést az alkatrész anyagának előállításával is bővítjük, óriási különbséget kapunk. A magasztos célt a mindennapok hasznára le lehet fordítani: a felújított alkatrész lehet jóval olcsóbb, mint az új; ezzel a céghez kötődő ügyfélkör is erősíthető, hiszen vállalati érdek minden fontosabb tevékenység vállalati kereten belül tartása. A tevékenység „zöld” mivolta támogatásokat is jelenthet. 
 

Jelentős előnyök

Nyersanyag-, víz- és energiatakarékosság 
Az újragyártás fő előnye, hogy nincs szükség nyersanyagra, sok vízre és sok energiára egy új alkatrész megépítéséhez. Például egy motor újragyártása során a teljes tömeg körülbelül 57%-a újrahasznosítható, 5 fő alkatrész megtakarításával: hengerfej, hengerblokk, hajtórudak, lendkerékház és főtengely.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.