Guruló kockázattá alakított pótkocsi
Hiába nincsenek a pótkocsik a „reflektorfényben”, a meggondolatlan átalakítás az O1, O2 járműkategóriákat is a közúton fokozott közlekedésbiztonsági kockázatúvá teszi. A laikus járműtulajdonosok sokszor funkcióorientáltan alakíttatják át céljaiknak megfelelően a pótkocsikat, az alap paraméterhatárokat figyelmen kívül hagyva.
Ezt csak fokozza, mikor az eladáskor a vevőt erről nem is tájékoztatják, aki adott esetben a hazafelé úton szembesül a tömegnövekményből adódó vezetési nehézségekkel, adott esetben a nem várt defektről, és ennek következményeként a trailerezési költségekről nem is beszélve. Majd amikor beszállításra kerül egy kimondottan pótkocsik gyártására szakosodott vállalkozás telephelyére, és az ottani szakember átnézve a pótkocsit csak annyit tud mondani: „Vissza az eladónak!”, na, az az igazi csattanó. Amikor azonban az eladó elhatárolódik mindentől, hallani sem akar semmiről, akkor a feltárt és vélelmezett tények ismeretében maga a szakember javasolja a szakértői szemlét. Gondoljunk bele, hogy milyen mechanikai igénybevételről beszélünk, mikor a gumiabroncs mellett maga a fém zártszelvény vázkeret is „meghasasodik”!