A könnyű haszongépjárművek TDI-motorja
A könnyű haszongépjármű kategóriában (N1, N2) még nagyon hosszú ideig szükség lesz a dízelmotorra. A nagy nyomaték kis fordulatszámon, a versenytárs nélküli kiemelkedő hatásfok, különösen nagy távolságok és nagyobb terhelések melletti szállítási feladatok teljesítésében verhetetlen. A VW a TDI motorokat a jövőben elsősorban ebben a kategóriában kívánja alkalmazni, melynek indokoltságát a piac visszaigazolja. A Volkswagen Multivan, Transporter és Crafter haszongépjárművekbe épített új EA288 motorgeneráció biztonsággal teljesíti a vonatkozó Euro6d kibocsátás-előírást. A nitrogén-oxid csökkentésének kulcseleme a kettős SCR-rendszer, két helyen történő AdBlue-befecskendezéssel. A motorcsalád motorjait jóváhagyják a piacon jelenleg elérhető megújuló tüzelőanyagokkal való üzemre is.
Az új EU6d ISC-FCM kibocsátási normát a könnyű haszongépjárművekre (N1, N2) 2020., illetve 2021. január 1-jén (lásd az ➊ táblázatot!) vezették be. Ez több mint 50%-kal csökkentette a NOx -kibocsátás határértékét a valós vezetési kibocsátásokra (RDE) vonatkozó előírásban. Különösen nehezen teljesíthető követelmények vonatkoznak a haszongépjárművekre, mivel a dízelmotorok NOx -emissziója fokozott a nagy üzemi terhelés, a nagy járműtömeg miatt. A könnyű haszongépjárművek új motorgenerációja a 2015-ben bevezetett EA288 haszongépjármű-motorcsalád továbbfejlesztése. A 2020 óta alkalmazott EA288evo személygépkocsi-dízelmotor tapasztalatait felhasználva fejlesztették az új haszongépjárműmotor-generációt, motorcsaládja a EA288Nutz. Az elődmotornál már használt 2,0 literes hengerűrtartalmat az új motorgeneráció minden teljesítményszintjén (66–150 kW) megtartották.