LNG, CNG és a tehergépkocsik „házassága”
Aki folyamatosan „szkenneli” az alternatív hajtású járművek fejlődését, az tapasztalhatja, hogy bizony dinamikus innovációs ugrásokat lehet tapasztalni a haszongépjárművek terén is. A gázüzemű teherautó hajtóműve például a Volvónál a dízelmotor technológiáján alapul, ahol a Volvo FH LNG 420 vagy 460 LE-s motorral érkezik, amely ugyanolyan teljesítményt nyújt, mint a szokásos, azonos teljesítményű Volvo FH. A gázüzemű Volvo FH LNG cseppfolyósított földgázon (LNG) működik. Ennek eredményeként 20%-kal kevesebb CO2 -t bocsát ki, mint egy szokásos Volvo FH. A gyártó tájékoztatása alapján a „Bio-LNG-vel történő közlekedés esetén a CO2 -kibocsátás 100%-kal csökkenthető”.
Az energiahatékonyság és az alternatív tüzelőanyagok alapvető fontosságúak a fenntartható szállítás stratégiáiban. Mind az LNG, mind a CNG hosszú távú lehetőségeket nyit meg a megújuló tüzelőanyagok felé való elmozdulás érdekében, ezáltal a közlekedési ipar kevésbé függ a fosszilis energiaforrásoktól. Ez mind fontos lépés a nulla szén-dioxid-kibocsátás és a szállítási jövőkép felé, amely fenntartható mind a környezet, mind a vállalkozások számára. A földgáz hatalmas potenciállal rendelkezik a teherautókban alkalmazott dízel helyettesítésére.