Bugatti Chiron Super Sport1 „Golden Era”

A Bugatti Chiron Super Sport1 „Golden Era” talán a legnagyobb kihívást jelentő egyedi projekt, amelyet a Bugatti valaha is vállalt. Két év innovatív és testreszabott kivitelezés eredménye, teljesen új technikákkal, amelyek az autóipar világából a tiszta művészi alkotások közé emelik. Ez a Bugatti Sur Mesure kínálatának a megtestesülése, amelyben a vásárlók járműveikkel kapcsolatos ambiciózus elképzeléseit – amelyek túlmutatnak a Bugatti testreszabásának már szinte végtelen szintjén – életre keltik a tervezőcsapattal folytatott együttműködésben.

Ebben az esetben ez az elképzelés egy Bugatti-gyűjtőtől származott, aki mélyen becsüli a Bugatti történelmét és a W16-os motor bonyolult tervezését. Nemcsak a Chiron Super Sportot választotta, hogy megünnepelje a belső égésű motor tervezését, hanem megfelelően tisztelegni akart a történelem előtt, amely ennek a motornak a megalkotásához vezetett. Ezzel a Bugattinak bemutatott elképzeléssel a tervezőcsapat egy olyan javaslatot dolgozott ki, amely megragadta a Bugatti legemlékezetesebb és legkülönlegesebb alkotásainak lényegét. Az eredmény pedig: „Aranykor”.

Achim Anscheidt, a Bugatti korábbi tervezési igazgatója, aki az alkotásért felelős, így magyarázza az ötlet kiindulópontját: „Ügyfeleink hihetetlenül kreatívak tudnak lenni, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy segítünk nekik megvalósítani, amiről álmodoznak, de az ehhez hasonló kiterjedt speciális megbízások rendkívül ritkák. – általában legfeljebb egy-két ilyen léptékű alkotást láthatunk évente. Tekintettel ennek a projektnek a víziójára és igényes jellegére – valamint arra a fantasztikus ötletre, amelyet meg akartunk valósítani – az „Aranykorszak” valószínűleg a legigényesebb személyre szabott munka, amelyen a csapatom és én valaha is dolgoztunk.

"Egy nagyon fontos ügyfelünk jött el hozzánk, és beszélgetéseink során kifejezte, hogy hiszi, hogy a Chiron Super Sport és a W16-os motorja mérföldkőnek számít az autók világában. Valami igazán egyedit akart csinálni az ünneplés alkalmával. Visszatekintettünk a Bugatti történetén keresztül, hogy megtalálja ezeket a mérföldkőnek számító pillanatokat, köztük Ettore Bugatti, Jean Bugatti és Roland Bugatti idejét, amely valóban az első aranykorszakot jelentette a márka számára. Aztán persze a Bugatti modernkori megtestesülése is. 1987-ben, kiválasztva az akkori idők ikonjait, amelyek meghatározták a Bugatti márkát. Csapatunk egy olyan koncepciót javasolt, amely 45 vázlatot tartalmazott a márka ikonjairól, amelyeket kézzel rajzoltak volna közvetlenül magára az autóra, és a tulajdonos azonnal beleszeretett a Lehet, hogy a megvalósítás meglehetősen egyszerűnek hangzik, de a tökéletes, és az idő próbáját kibíró befejezéshez több türelem és mesterségbeli tudás kellett, mint azt valaha is el tudta volna képzelni.”

Maga a megrendelő is nagyra értékeli a Bugattit, a tervezők és a tulajdonos együttműködési folyamatát – melynek során számtalan látogatást tett a csapatnál, hogy a vízió életre keljen – az ő féktelen szenvedélye váltotta ki. Az ügyfél és a molsheimi Bugatti csapata közötti kapcsolat kezdeményezése – és a projekt felügyelete egészen a végső szakaszig – a Bugatti megbízható kereskedőpartnere volt, a Connecticut állambeli Greenwichben.

A Bugatti ügyvezető igazgatója, Hendrik Malinowski a következőket nyilatkozta: „A Sur Mesure szó szerint testre szabott, és az autótervezésnek ez a teljes, ultra-luxus ügyfélközpontú megközelítése az, ami igazán megkülönbözteti. Csapataink kéz a kézben dolgoznak ügyfeleinkkel, hogy pontosan azt készítsék el, amit akarnak, majd hónapokon vagy akár éveken keresztül szorosan együttműködnek velük, hogy valósággá alakítsák. Minden lépés, minden döntés és – az Aranykor esetében – minden ceruzavonás a tulajdonos szoros felügyeletével és közreműködésével zajlott, hogy olyan módon haladja meg az elvárásait, amire egyetlen más márka sem képes.”

Az autó teljes projektje a Bugatti páratlan örökségét ragadná meg, egy történetet a legendás márka mérföldköveit ábrázoló, gyönyörűen bonyolult vázlatok kompozícióján keresztül. Az utasoldalon 26 kézzel rajzolt vázlat olyan ikonokat tár fel, mint a Type 41 Royale – amelyet 1926-ban a legfényűzőbb autóként emlegettek – és a Type 57 SC Atlantic, amelyet széles körben a valaha tervezett legszebb autónak tartanak. Bemutatja azokat a pillanatokat, amikor a Bugatti új innovációival megváltoztatta az autóipar történetét. A vezető oldalon 19 vázlat mutatja be a Bugatti újjászületését és tartós sikerét 1987 óta, az EB110-től kezdve a Veyronon és a Chiron2-n át. A legendás W16-os motor – a valaha gyártott legfejlettebb autómotor – 3712 egyedi alkatrészének gyönyörűen egyszerű ábrázolása jogosan foglalja el a helyét a remekmű részeként.

A csapat addig csiszolta és finomította a projekthez szükséges alkotásait, amíg el nem érték a megfelelő léptéket, arányt és formát az egyes vázlatokhoz, és egyesítették őket egy gyönyörű műalkotássá. De ehhez a művészethez megfelelő vászonra lenne szükség. Egyedi szín, a „Doré” névre keresztelt időtlen és ünneplő arany árnyalatot hozták létre és alkalmazták az autóra a „Nocturne Black” különleges fémes változatára osztott színátmenettel, tökéletes alapot teremtve a tervezők számára, hogy elkezdhessék a vázlatkészítés ijesztő folyamatát. az autó.

Achim Anscheidt így folytatja: „Kezdettől fogva egyértelmű volt számunkra, hogy csak akkor érhetünk el hiteles befejezést ezeknek a vázlatoknak – és a Bugattinál a hitelesség a legfontosabb –, ha valóban a papírra vázolt ceruzákat használjuk, bármi más hamisnak vagy gyenge minőségűnek tűnik. Ezért kellett találnunk egy olyan eljárást, amely lehetővé teszi számunkra, hogy ceruzákat használjunk, és minden vázlatot kézzel készítsünk közvetlenül a festékre.”

Természetesen a legtapasztaltabb és legügyesebb tervező számára is rendkívül megfélemlítő volt az a feladat, hogy tisztán kézzel rajzoljanak egy speciálisan üzembe helyezett hipersportkocsira. Már az első ceruzavonástól kezdve ez a gondos, kézi folyamat során a Bugatti egyedülállóan tehetséges tervezői csapata tovább emelte mesterségét a tökéletességre törekedve. Ez elkerülhetetlenül sok időt vett igénybe, és néhány visszalépéssel járt az út során. De rendkívüli szenvedéllyel, bizonyos fokú próbálkozással és tanulással végül elkészült az utolsó vázlat, amely egy vadonatúj technikát fejlesztett ki a külső műalkotás kívánt befejezésének eléréséhez. Összességében a folyamat ezen szakasza több mint 400 órát vett igénybe – ez bizonyítja a műalkotás összetettségét.

A teljesen magával ragadó ünnepség megteremtése érdekében a tervezőcsapat gondoskodott arról, hogy javaslatuk tükröződjön a belső térben. Mindegyik ajtópanelre három Bugatti ikont helyeztek fel kézzel, egyedi festékkel és finom ecsettel, amely lehetővé tette, hogy a tervezőcsapat egyik tagja közvetlenül a bőrre rajzoljon. Az EB110, Veyron és Chiron, napjaink legendái a múlt ikonjaival állnak szemben, amelyek inspirálták őket: a Type 35-tel – a világ legnagyobb versenyautójával – a Type 57 SC Atlantic-cal – a világ legszebb autójával – és a Type-vel. A 41 Royale – a valaha készült legfényűzőbb autóként ismert – a belső tér másik oldalára került. Amikor a Bugatti innovatív múltja találkozik forradalmi jövőjével egy olyan autóban, amely a Bugatti sajátir-faire megtestesítőjét jelképezi. Új módszereket és folyamatokat dolgoztak ki annak biztosítására, hogy ezek a részletek kiállják az idő próbáját. Büszkén ülnek a belső térben, mint a gyönyörű, egyedi vonások fókuszpontja, beleértve a finom „Aranykor” varrásokat és a kézzel írott „One-of-One” motívumokat.

A Chiron Super Sport „Aranykorszak” időtlen és páratlan tisztelgés a Bugatti történetének korszak-meghatározó pillanatai előtt, testre szabott ambícióit tekintve összehasonlíthatatlan; egy olyan projekt, amely csak az igazi Bugatti-rajongó fejéből fakadhatott, és amelyet csak a molsheimi kézművesek tudtak ilyen tökéletes részletességgel befejezni. Az autó most hivatalos átadásra vár tulajdonosának a Monterey Car Weeken.