Stellantis EDM hajtómodul

A Stellantis bejelentette, hogy 155 millió dollárt fektet új hajtómodulja, az (EDM) gyártásába. Az EDM-eket jövőbeli elektromos járművekbe építik majd be, amelyeket Észak-Amerikában szerelnek össze. A vállalat 25 elektromos járművet tervez piacra dobni az USA-ban 2030-ig. Az Indiana-i Kokomo gyárában gyártott EDM-eket az STLA Large és STLA Frame platformokra tervezett járművekben fogják beépíteni. A beruházás révén több mint 265 munkahely marad meg mindhárom üzemben.

Az új EDM három fő alkotóelemből áll: az elektromotorból, a teljesítményelektronikából és a váltóból. Ezek egyetlen modulba vannak integrálva, hogy javítsák a jármű teljesítményét és hatótávolságát, melyre vonatkozólag a gyártó ambíciószintje 800 kilométer!  

„Miközben sikeresen átállunk a decarbonizált jövőre Európában, most ugyanezeket az alapvető irányelveket tartjuk az észak-amerikai piacon” - mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója. „Az EDM előnyeinek ötvözésével az új BEV-központú platformjainkkal és innovatív akkumulátor-technológiáinkkal páratlan teljesítményű és hatótávolságú elektromos járműveket kínálunk ügyfeleinknek versenyképes árakon. Házon belüli gyártási képességeinkkel és szakértelmünkkel ezt nagyobb rugalmassággal és hatékonyabban tudjuk és fogjuk megvalósítani.”

A bejelentés összhangban van a vállalat hosszú távú stratégiájával, amely szerint elektromos járművei eladása Amerikában 2030-ra elérik az 50%-ot, melyben teljesen elektromos Ram járművekkel 2023-tól és a Jeep-pel 2024-től szerepelnek.

„A több mint 7000 alkalmazottat foglalkoztató Indianában ezek a befektetések a helyi munkaerő alapvető gyártási kompetenciáit kamatoztatják az öntés, a megmunkálás és az összeszerelés területén, amelyek mindegyikére szükség lesz még akkor is, amikor a piac egy villamosított jövő felé fordul” – mondta Mark Stewart, a Stellantis észak-amerikai vezetője.

2020 óta a Stellantis közel 3,3 milliárd dollárt fektetett a villamosításra való átállásba. Ez magában foglalja a közelmúltban bejelentett 643 millió dolláros beruházást is egy új motor gyártására hagyományos és PHEV alkalmazásokhoz, valamint egy következő generációs nyolcfokozatú sebességváltó gigagyári hátterének létrehozására a Samsung SDI-vel közösen.

Ha már erőátvitel, akkor a Stellantis jelenleg öt gyártóüzemet tart fenn Indianában – háromban erőátvitel gyártása történik, egyben öntőüzem kapott helyet, az ötödikben pedig motorgyártás folyik. A sebességváltók portfóliójában hat-, nyolc- és kilencfokozatú sebességváltók találhatóak, emellett még a kanadai ontariói Windsor összeszerelő üzemben a Chrysler Pacifica plug-in hibrid elektromos kisbusz SiEVT sebességváltóját gyártja. Az öntőüzem autóipari alkatrészekhez, sebességváltó- és transaxle-házakhoz, valamint motorblokk-öntvényekhez gyárt alumínium alkatrészeket. A motorgyár gyártja a GMET4-et – a vállalat 2,0 literes Global Medium Engine soros négyhengeres turbómotorját.


Forrás: https://www.stellantis.com/