Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2023. január | Olvasson bele!

Stellantis-Nidec e-motor

hirdetés

Az Emotors, a PSA-Citroën csoport és a Fiat-Chrysler csoport összeolvadásával létrejött Stellantis és a Nidec Leroy-Somer Holding (a Nidec csoporthoz tartozó vállalat) 50/50 arányú vegyesvállalata. Első közös produktumuk az Emotor M3 villanymotor, melynek gyártása a Stellantis Trémery üzemében indul, amely korábban a világ legnagyobb dízelmotor gyáregysége volt. A közös beruházás eddigi 93 millió eurónál tart és célja egyfelől a saját piaci részesedés növelése, másrészt más autógyártók részegység- és alkatrészigényeinek kielégítése. A vegyesvállalat tervezett kapacitása 2024-től meghaladja majd az évi 1 millió motort, első terméke az Emotors M3, amely piacra kerül a portfólióban. Az M3 egy költségkímélő és hatékony elektromos hajtásrendszert fog szállítani, amelyet 400 V-on és 115 kW teljesítményre terveztek.

A motor mellett a tengelykapcsoló- és nyomatékváltó-gyártás is lendületet kap a Stellantis terveiben. Az e-Transmissions, a Stellantis és a Punch Powertrain 50/50 arányú vegyesvállalata, amelyet eddig 57 millió eurós ambícióval támogattak meg; az eDCT villamosított kettős tengelykapcsolós nyomatékváltók gyártása a Stellantis metzi gyárában indul meg. A nyomatékváltó-gyártás terén szerzett szakértelméről elismert metzi üzem a tervek szerint 2024-re körülbelül 600 000 db eDCT nyomatékváltóra növeli éves gyártási kapacitását – főként a Stellantis hibrid portfóliójához.

Az eDCT váltó 48 voltos és 320 voltos villamosítással kapható és a hibrid és PHEV alkalmazásokhoz szerelik. A 2023-ban bevezetésre kerülő 48 voltos hibrid hajtásrendszer a díjnyertes PureTech Turbo 3 hengeres, 1,2 literes benzinmotor továbbfejlesztésével kombinálva valódi elektromos vezetési élményt nyújt, még akkor is, ha a belső égésű motor ki van kapcsolva. Emisszió tekintetében 20%-kal csökkenti az tüzelőanyag-fogyasztást, valamint a CO2-kibocsátást a jelenlegi hajtáslánchoz képest.

Az elmúlt négy évben a Stellantist létrehozó már említett gyártók hozzávetőleg 2 milliárd eurót fektettek be a gyártás átalakításába, melynek főként az elektrifikáció a legmarkánsabb területe.

hirdetés

A Trémery-Metz üzem egyesíti a motorok és e-hajtásláncok gyártására szakosodott Trémery telephelyet, valamint az öt- és hatfokozatú kézi nyomatékváltók gyártásával foglalkozó metzi telephelyet. Az Európa szívében található Trémery-Metz ideális földrajzi elhelyezkedése és az autópályákhoz való közvetlen közelsége lehetővé teszi, hogy a Trémery-Metz naponta több ezer motort és nyomatékváltót szállítson a kontinensen.

 

forrás: stellantis.com


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés