Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. november | Olvasson bele!

Kínai tulajdonossal folyamatosan megújul az MG



Napjainkra már megszokottá vált az egykori patinás európai márkák mögött keleti befektetők megjelenése. A keleti befektetők pénz és erőforrások tekintetében általában kifogástalan hátteret nyújtanak a relatíve szerényebb büdzsével fejlődött európai vállalatoknak; nem vitás, egy felvásárlás vagy többségi részesedés markáns változásokat hoz az addigi vezetésben, egy esetleges fúzió pedig elhozhatja a méretgazdaságosabb működést, növelheti a funkcionalitást, egyszerűsítheti a pénzügyi vezetést, egységesítheti az irányítást, nagyobb rendszerben jobban porlaszthatók a veszteségek, egyesülnek a cégek kapcsolati hálói, felszámolhatók esetleges nemkívánt párhuzamosságok. Hogy ez az MG esetében hogyan fog történni, arra mondja a művelt angol: we’ll see. De túllépve a kedélyeskedésen és a lamentáláson, a brit alsó kategóriás sport- és szabadidőautóiról híres cég a kínai SAIC motor által valóban erős és komoly tulajdonost kapott, akinek magyarországi céljai, pestiesen szólva, „nem kispályásak”, több lépcsőben, összesen 500 darabos készlettel, 7 év garanciával és országosan 22 kereskedésen keresztül „támadják le” a magyar piacot! Az MG új modelljeinek bemutatóján jártunk.

Az MG márka jórészben Cecil Kimber (1888–1945) autótervező mérnök nevéhez kötődik, aki az 1930-ban alapított MG Car Company mozgatórugójaként játszott szerepéről ismert. Kezdetben, az 1920-as években a Cecil Kimber tervei alapján készült karosszált Morris autók a William Morris tulajdonában lévő Morris Garage autókereskedés üzleti keretei között készültek és kerültek értékesítésre. A cég menedzsere, Cecil Kimber módosította a standard gyártású Morris Oxfordokat, melyek Kimber Specials néven váltak ismertté, Morris és MG jelvényeket viseltek.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés