Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2021. július | Olvasson bele!

A Hyundai tüzelőanyagcellás teherautók értékesítését világszerte tervezi

hirdetés

Eddig a koreaiak egy kísérleti projekt keretében Svájcba szállították az Xcient Fuel Cell üzemanyagcellás teherautót, de a jövőben a Hyundai más piacokon is fel akarja ajánlani az üzemanyagcellás teherautót. A járművet ebből a célból most átdolgozták. A koreaiak szerint az üzemanyagcellás rendszer élettartamát és a jármű általános üzemanyag-hatékonyságát jelentősen javították. A két üzemanyagcella egység összesen 180 kW teljesítményű. A trakciós villanymotorok teljesítménye 350 kW, maximális nyomatéka pedig 2237 Nm. A hét hidrogéntartályba összesen kb. 31 kilogramm hidrogén fér el. Ezenkívül három 72 kWh-os akkumulátor további energiaforrást jelent. A gyártó által megadott hatótávolság 400 kilométer körül van.

hirdetés

Amint azt a Hyundai bejelentette, a csoport más európai piacokra is kíván szállítani. Az autógyártó idén tervezi a teherautó bevezetését az észak-amerikai piacon. Már tárgyalások folynak több helyi önkormányzattal és logisztikai céggel az USA-ban. Kínával is érdeklődést mutat a hidrogénüzemű nehéz tehergépjárművek iránt. A Hyundai itt is számos lehetőséget vizsgál, hogy bemutassa üzemanyagcellás technológiáját a vállalati és kormányzati ügyfelek számára. 2020-ban a Hyundai csaknem 50 egységet szállított az Xcient üzemanyagcellás haszongépjárműből Svájcba, további 140 követi ez év végéig. A csoport bejelentette, hogy 2025-ig 1600 üzemanyagcellás teherautó lesz úton Európában. A felülvizsgált modell gyártása augusztusban kezdődik. Vizuálisan egy újonnan tervezett radiátorrács jellemzi. A 4x2 változat mellett az Xcient Fuel Cell a jövőben 6x2 alvázként is elérhető lesz, dupla hátsó tengellyel. 


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés