Anyag nem vész el, csak átalakul? – 2. rész

Folyamatosan szemlélve a járműgyártás napjainak kihívásait, azt láthatjuk, hogy pl. az elektromos járművek elterjedésének gátjaként a hatótávolságra fókuszál mindenki az akkumulátorokkal kapcsolatban. Azonban nem mehetünk el egy másik tényező mellett sem, mely alapján már a konstruktőröknek, fejlesztőmérnököknek a „tervezett járműhalálra” fel kell készülni az M1 kategóriájú személygépkocsik, az N1 kategóriájú kishaszongépjárművek, valamint a 92/61/EGK irányelvben meghatározott háromkerekű gépjárművek, kivéve a motoros triciklik tekintetében.
Fokozott mérnöki kihívást jelent, amikor már eleve a járműgyártáskor újrahasznált anyagokat kell katalogizálni, majd bontási, újrahasznosítási kritériumokat meghatározni. Ilyen pl. a XXI. században a T modell utánozására tervezett Ford Model U koncepció, melyet egy feltöltött hidrogén belső égésű motor hajt meg, hibrid elektromos váltóval van felszerelve, és környezetbarát anyagokat használnak alapanyagként. Tejeszacskók újrahasznosulnak autótárcsákba, szőnyegbe és olyan ruhaanyagokba, amik hangszigetelésre használhatók, és töltött akkumulátorburkolatokba pajzsokként.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.