VW személyautók 5,82 millió kiszállítás 2015-ben
A VW személyautókból világszerte 5,82 millió autót értékesített 2015-ben, ez a 2014-es kiszállításokhoz képest 4,8%-kal kevesebb. „A tavalyi évi nehéz körülményeknek dacára a Volkswagen márka remekül teljesített. A különböző régiók teljesítménye a piacok sajátosságainak megfelelően igen különbözően alakult. Értékesítés szempontjából legfőképpen Európa és Kína a márka két alappillére.” – nyilatkozta Jürgen Stackmann. Hozzátette: „A 2016-os évben továbbra is arra koncentrálunk, hogy visszanyerjük ügyfeleink bizalmát, mivel a vásárlók elégedettsége jelenleg és a jövőben is az egyik legnagyobb értékünk. Ezzel egy időben a márka globális értékesítési erejét optimalizálva a gázra lépünk és új modellekkel jelentkezünk.”
Kiemelte továbbá, hogy az új Touran piaci bevezetése már folyamatban van, az új Tiguan pedig szintén rajtra kész. A Beetle Dune és a GTI Club Sport pedig a márka két, különleges vezetési élményt kínáló modellje lesz. A 2015-ös évben a Volkswagen Személyautók márka összesen 1,5 millió járművet szállított ki Európában, ez 4,7 százalékos növekedést jelent. A márka – némely piacon jelentősen – növekvő kiszállításokat regisztrált Németországban (+3,9 százalék), Spanyolországban (+13,9 százalék) és Olaszországban (+5,8%). Közép- és Kelet-Európa teljesítménye igen változó volt. Miközben az oroszországi helyzet a piac egész éves teljesítményét meghatározta (–38,8%), addig más piacokon, mint például Csehországban (+42,1%) és Lengyelországban (+8,5%) növekedést, bizonyos esetekben nagymértékű bővülést könyvelhetett el a márka.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a márka összesen 2,84 millió járművet adott át tulajdonosainak. Legnagyobb piacán, Kínában, az utolsó negyedévben ismét pozitívra fordult a mérleg és december hónapban enyhe, 0,3%-os növekedést mutattak az eredmények. A Volkswagen Személyautók márka egész éves kiszállításai 0,9 százalékkal nőttek Észak-Amerikában. Az Egyesült Államokban tapasztalt kisebb visszaesés (-4,8%) mellett Kanada (+7,1%) és Mexikó (+11,8%) piacain bővülést regisztrált a márka. A dél-amerikai térségben a helyzet továbbra is feszült, itt 458 200 járművet szállított ki a márka 2015-ben. A régió teljesítményét alapvetően a nehéz helyzetben lévő brazil piac (–38%) határozza meg.
Forrás: POHU