A Peugeot Citroën csoport eladásai 2015-ben
Európában 1 864 000 gépjármű értékesítésével a csoport 5,9%-os növekedést ért el, amelyben fontos szerepet játszottak az utolsó negyedév kiváló eredményei. A PEUGEOT 9,4%-os növekedést produkálva 1 056 000 autót értékesített, köszönhetően főként a PEUGEOT 308 sikerének (+31%), amely mögött nem sokkal maradnak el a PEUGEOT 2008 (+11%, immár harmadik éve tartó töretlen lendület) és 208 (+10%) modellek sem. A 2008 és a 308 egyaránt dobogós helyen végzett kategóriájában az európai piacon. A CITROËN 2012 óta most jegyzi a legnagyobb értékesítési volument: 731 000 autót értékesített, ami éves szinten 3%-os, a 2. félévben pedig ennél is jelentősebb (6%-os) növekedést tükröz.
A forgalomba helyezések terén a márka összességében 5%-os (a 2. félévben 7%-os) növekedésnek örvendhet. A márka személyautói – a C4 Cactus (82 000 db), az új C1 (60 000 db), a C4 Picasso (113 000 db) –, másfelől pedig a haszongépjárművek, köztük főként a kategóriaelső új Berlingo népszerűségének köszönhető. A DS márka, amely az utolsó negyedévben a 2014-es év hasonló időszakához képest 20,7%-kos előrelépést produkált, éves szinten 76 500 autót értékesített. A remek eredmény leginkább a megújult modellek (az új DS 5 júniusi, az új DS 4 és DS 4 Crossback második félévi) piaci bevezetésének, a limitált szériás DS 3-ak népszerűségének, valamint az immár 78 európai DS SALON-ból álló DS-hálózat fejlesztésének köszönhető.
Forrás: www.psa-peugeot-citroen.com