BMW Group Töretlen fejlődés
A BMW Group történetének eddigi legsikeresebb éves értékesítési mutatóját hozta a 2015-ös esztendő, amellyel a vállalatcsoport immáron sorozatban ötödszörre szárnyalta túl előző éves értékesítési volumenét. Tavaly összesen 2 247 485 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte a vállalatcsoport, amely 6,1 százalékos növekedés 2014-hez képest.
„2015-ben nem kevesebb, mint tizenöt vadonatúj vagy felfrissített modellünk érkezett meg a nemzetközi piacra, egész éves értékesítési volumenünk pedig kiválóan szemlélteti, hogy ezen modellek mennyire népszerűek ügyfeleink körében” – közölte dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és BMW-marketingért felelős tagja. A vállalatcsoporttal párhuzamosan a BMW is ötödik egymást követő éves értékesítési rekordját könyvelhette el 2015 végén: a bajor gyártó 1 905 234 járművet adott át ügyfeleinek világszerte, amellyel 5,2 százalékkal múlta felül a 2014-ben értékesített darabszámot.
A BMW modellsorozatai szinte kivétel nélkül felülmúlták 2014-es eladási mutatóikat. A BMW 2-es sorozat képviselőit az elmúlt évben 157 144 ügyfél választotta, amelynek kétharmadát, több mint 107 000 példányt a BMW 2-es Active Tourer és Gran Tourer modellek tették ki. Hasonlóan sikeres volt a BMW 4-es sorozat is, amelyből 2014-hez képest 27,4 százalékkal több, immáron 152 390 darab talált gazdára. A BMW X4 értékesítési mutatója több mint megkétszereződött 2015-ben: az 55 050 átadott példány 153,8 százalékos növekedésnek felel meg. A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád éllovasa továbbra is a BMW X5, amelyből tavaly globálisan 168 143 modell kelt el. A 14,1 százalékos növekedést a BMW X6 terepkupé eladásai fokozzák: a 46 305 példány több mint 50 százalékos javulást jelent.
2015-ben 29 513 alternatív hajtású modellt adott át ügyfeleinek a BMW i divízió, amely 65,9 százalékos értékesítési növekedés a 2014-es adatokhoz képest. A világ első elektromos meghajtású prémium kisautójának számító BMW i3 modellből 24 057 darab talált gazdára, ami 49,9 százalékos növekedés, miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautót 5456 ügyfél választotta.
338 466 darabos éves értékesítésével a MINI 2015-ben története eddigi legsikeresebb esztendejét zárta, az eladási mutató kereken 12 százalékos javulásával. Európában közel egymillió vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára 2015-ben: a 999 669 átadott modell 9,4 százalékos növekedésnek felel meg.
A Rolls-Royce Motor Cars 112 éves történetének második legeredményesebb esztendejeként könyvelheti el a 2015-ös évet. A Goodwood-i gyártó tavaly összesen 3785 luxusautóval kedveskedett ügyfeleinek, amely 6,8 százalékkal múlja alul a 2014-es év minden tekintetben rekordnak számító, 4063 darabos éves értékesítési mutatóját. Az ügyfelek legkedveltebb luxusautója ezúttal is a Wraith és a Ghost modell volt, miközben a vállalat modellpalettájának csúcsán továbbra is a Phantom trónol, a világ első számú luxusautó-szimbólumaként.
2015-ben a BMW Motorrad értékesítési mutatója ismét jelentősen túlszárnyalta az előző évi értékeket, így a gyártó immáron sorozatban ötödszörre múlta felül előző éves értékesítési volumenét. A 2014-ben értékesített 123 495 kétkerekűhöz képest a világszerte átadott 136 963 robogó és motorkerékpár 10,9 százalékos abszolút növekedést eredményezett 2015-ben.
Forrás: BMW GROUP Sajtóinformáció