Megőrizte pozícióját az Opel a magyarországi személyautó-piacon
Az Opelnek sikerült megőriznie pozícióját 2015-ben a magyarországi autópiacon, 10 200 eladott járművel részesedése 10,7 százalékos, az európai országok között a legnagyobb. A 2014. évivel szinte megegyező darabszám ugyan a teljes piac mintegy 14 százalékos bővülését tekintetbe véve részesedéscsökkenést eredményez, azonban a személyautók szegmensében az elért 11,45 százalék változatlanul első helyet biztosít a márkának, immár ötödik éve – jelezte Koncz Gábor ügyvezető igazgató évértékelőjében.
Az Opel Magyarország az idén jubilál: 25 évvel ezelőtt, 1991 januárjában jegyezték be elődeit, a szentgotthárdi autógyárat és a General Motors Autóforgalmazó Kft.-t. A GM azóta összesen 1,5 milliárd eurónyi beruházást hajtott végre Magyarországon. A cég Szentgotthárdon az elmúlt 25 év alatt 85 ezer autót, 8 millió motort és hatmillió hengerfejet gyártott, a kereskedések pedig mintegy 404 ezer Opelt adtak el Magyarországon. Jelenleg 480 ezer darabbal ez a legnépszerűbb autó a magyar utakon, volt olyan év, amikor a márka részesedése az eladásokban a 25 százalékot is elérte.
Forrás: MTI