Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Harmadik generációs Beru keréknyomás-érzékelő rendszer

A BorgWarner Beru Systems közvetlenül mérő gumiabroncslégnyomás-ellenőrző rendszere figyelmezteti a vezetőt az új VW Passatban, ha a nyomás a gumiabroncsban túl kicsi, mely hozzájárul a biztonság növeléséhez, valamint a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentéséhez. A harmadik generációs TSS (Tire Safety System) keskeny kivitelű, széria az amerikai modellekben és opcionális az európaiakban. 2014-től új gépjárművön kötelező lesz a keréknyomás-felügyelő rendszer az Európai Unióban.

hirdetés

A Nemzetközi Automobilszövetség (FIA – Fédération Internationale de l’Automobile) a Bridgestone-nal közösen készített tanulmánya értelmében körülbelül 8 milliárd liter (2,11 milliárd gallon) tüzelőanyag vész kárba világszerte évente az alacsony nyomású gumiabroncsok miatt, mely 18,4 millió tonna CO2-kibocsátást jelent. Ugyanezen tanulmány kimondja, hogy ha a gumiabroncs nyomáscsökkenése kb. 0,6 bar, akkor a tüzelőanyag-fogyasztás 4%-kal növekszik, a gumiabroncs élettartama pedig 45%-kal csökken.

A BorgWarner Beru Systems harmadik generációs rendszere tartalmazza a kompakt vezérlőegységet integrált antennával és a 4 kerék elektronikus egységét. A rendszer méri mindegyik kerék belső nyomását és hőmérsékletét. Az antenna jelerősségének analizálásán keresztül a TSS meghatározza a kerék pozícióját, és értesíti a vezetőt, ha a megadott értékektől a belső nyomás 0,2 barral eltér. Az integrált antenna nagyobb flexibilitást biztosít a gyártóknak, és az előző modellhez képest feleannyi mennyiségű alkatrészből álló új generáció a keskeny kialakításának köszönhetően még költséghatékonyabb is. A BorgWarner Beru Systems TSS pontosabb, gyorsabban reagál és nagyobb védelmet biztosít a zavaró jelektől.


Kapcsolódó dokumentum:


010


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés