Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Első tengelyre épített elektromos kézifék

A TRW márciusban mutatta be az első tengelyre ható elektromos kézifékrendszerét. A TRW EPB-je számos biztonsági előnnyel jár a jármű utasterében történt helyoptimalizálás mellett, a kézifékkar vagy pedál elhagyásának köszönhetően.

Josef Pickenhahn, a TRW féktechnikai részlegének vezetője azt nyilatkozta: „Mostanáig a járműgyártók kisautókba nem akartak a hátsó tengelyre féktárcsát beépíteni, – mely előfeltétele az EPB-nek – mivel viszonylag drágák, és az olcsóbb dobfékek is megfelelnek a teljesítmény-előírásoknak.”

hirdetés

„A TRW első tengelyes elektromos kéziféke elérhető megoldást nyújt, és csak apróbb módosítások szükségesek az első féknyergen, illetve a szükséges elektromos alkatrészek és szoftver a létező ESC vezérlőegységbe beépíthető.”

Hasonlóan a hagyományos EPB alkalmazásokhoz, az első tengelyen lévő kézifékrendszer egyszerűvé teszi a jármű összeszerelését a kerék körül, és a vészfékezést növeli az ABS/ESC integrációjával egy hidraulikus hiba esetén. Emellett sok kényelmi és biztonsági funkciót lehet még beépíteni, például hegymenet-asszisztenst, ECD-t (Electronically Controlled Deceleration – elektronikusan szabályzott lassulás), visszagurulás-gátlót stb.

Pickenhahn így folytatta: „Az első tengelyes EBP-nknek megvan a lehetősége, hogy tovább csökkentse a hátsó dobfékrendszer költségeit és súlyát, amelynél nincs többé szükség fékpofa-működtetőre, csuklós mechanizmusra, rögzítőszerkezetre, kábelekre vagy magára a kézifékkarra. Ez egy újabb példa arra, hogy hogyan lehet létező termékeket a piaci követelményekkel összhangba hozni, elérhetőbbé tenni, és fokozni a biztonságot és a tüzelőanyag-takarékosságot.” A TRW az első tengelyre szerelt EPB-jét 2013-ban akarja bemutatni.


Kapcsolódó dokumentum:


07


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés